måndag 5 januari 2009

6 januari - The hardest part

I San Francisco

Idag var alltså dagen när familjen skulle åka hem till Sverige och lämna mig här. Jag hatar säga hejdå, det är något av det värsta jag vet. Dessutom är det ju bara ännu värre när någon lämnar en än när man lämnar någon annan. Även om jag inte gillar något av det. Klockan halv fem gick jag upp för att få några sista ord och kramar innan dom skulle ta bilen till LAX. Tårar rann och jobbigt var det. Jag hade verkligen tre underbara veckor när dom var här. Vi hann se och uppleva så mycket och jag trivs verkligen vara med min familj. Även om dom irriterar mig i mellan åt men det hör ju till. Den här semestern måste jag säga var nog den bästa jag hittills varit på. Mycket beroende på allt man har sett i denna underbara del av världen. Nu är semestern däremot slut och tillbaka till verkligenheten eller nästan i alla fall.

Idag har jag mest gått här i lägenheten och inte gjort någonting alls faktiskt. Jag har bara gjort några få vettiga saker men jag har ju ända tills måndag på mig nästan när det i stort sätt inte händer något alls att fixa saker på.

När man är på dåligt humör ska man göra saker som gör en på bättre humör, så jag gick ut på en löprunda efter havet. Löprundan i sig var en stor smärta från första steget till sista men ändå var det en skön känsla att få springa i Santa Barbara igen när solen skiner. Det är ju en stor anledning till att jag befinner mig här och inte i Sverige, vädret och platsen i sig.

Nu sitter jag här ensam i min nya lägenhet, vilket både känns skönt och jobbigt. Det är inget fel på lägenheten eller något sådant men just nu är det bara jag här. Dom andra kommer inte förens den 13 och 15 januari så det känns så tyst och ensamt. Jag ser verkligen fram emot när terminen sen börjar och alla har hittat hit till Santa Barbara igen, men nu är det ganska dött här.

Jag vill bara tacka min underbara familj för en underbar resa! Kunde inte blivit bättre och jag hade det verkligen bra. Tack för lunchen idag också förresten! CPK salladen var minst lika god idag! Nu ska jag nog se om jag hittar något kul avsnitt att titta på, på datorn av OTH, B & S eller GG.

Inga kommentarer: