söndag 25 januari 2009

24 januari - Fest med tjejerna i IV

I morse gjorde jag inte mycket, tog det mest lugnt vilket var skönt. Vid tolv gick jag ut på min löprunda i alla fall. Över 1,6 mil blev det, för det var lång pass. Man kommer ganska långt på den biten om man säger så. Det tråkiga är att man kan ju inte stanna och fixa saker på vägen när man springer som om man hade varit ute på promenad. Jag testade en ny väg den här gången men första halvtimman var bara uppför och med uppför menar jag riktigt brant. Sedan gick det som tur rakt och nedför nästan resten av vägen vilket var skönt.


Väl hemma igen gjorde jag inte mycket mer än började titta på mina kurser och i böckerna lite. Sedan såg jag och Emily lite på GG. Ikväll var alltså kvällen vi skulle till IV och festa. Jag har inte varit där sen Halloween vilket är jätte länge. Jag hade inga höga förväntningar för jag har inte haft många riktigt bra kvällar där ute. Det har alltid varit bättre Downtown. Vi var här först jag och tjejerna och Sofia och en tjej i lägenheten ovanför. Vi hade kul och sedan körde en kille ut oss till IV som tur var för vi hade tänkt ta bussen men det hade varit en lång promenad för att ens komma till stationen. Väl där ute gick vi på någon fest högre upp i IV. Det var liveband men det var inte riktigt så kul och dom vi skulle träffa var inte där. Så vi gick därför ner på DP. Leigh visst en del fester där men Ambers pojkvän skulle ha fest idag så jag fixade in oss alla där istället. Det är alltid mycket folk där för det är huset alla vill in i stort sätt på DP, inte riktigt men nästan, så det är sådan tur att jag känner David. Jag träffa så många jag känner där och det var mycket folk. Vi hade riktigt kul och sedan kom några av deras kompisar också dit. Det var en hel crazy kväll verkligen. Det var en riktigt lyckad fest faktiskt för det var inte bara dricka, dricka vilket det lätt blir här. Sedan blev det tyvärr bråk mellan några killar vid dörren för att dom ville in men inte fick osv. Killar, säger bara det. Jag hade däremot jätte kul och hade velat stanna längre men dom andra tyckte vi skulle dra. Vi fick sedan skjuts hem till Oceano igen och några av deras kompisar hängde också med hit. En av dom bästa kvällarna i IV! Det var kul att vara där med mina roommates också och så fick jag träffat några av deras kompisar också plus kompisar till mig. Det är bra när man har låga förväntningar för då blir det alltid roligast.


Snacka om att världen är lite. Tjejen som bor ovanför oss kände igen mig sen innan för hon hade sett mig på Sharkizz, även om jag bara varit där några få gånger. En kompis till tjejerna han kände också igen mig ifrån något men han visste inte riktigt var ifrån. Det mest komiska är att Leighs kusin som var med oss igår, han går i skolan i the Bay, men var här nere över helgen bara för att hälsa på. Han var också här på Halloween och tro det eller ej, den killen och hans kompisar var det jag fick skjuts av från IV på Halloween. Det insåg vi imorse. Helt sjukt. Han är ju typ aldrig här heller eftersom han är från Hawaii och gick bara på SBCC förra året men går nu uppe i the Bay. Det var meant to be att jag skulle flytta in i den här lägenheten alltså. Idag blir det inget LA, vi sov för länge så vi får ta det en annan söndag. Det blir nog bara en slapp söndag i Santa Barbara, for the last day of freedom!

Inga kommentarer: