söndag 4 januari 2009

5 januari - Idag flyttade jag in på riktigt

Idag vaknade jag alltså upp i min nya lägenhet för första gången. Idag var sista dagen mamma och pappa och Tobias skulle vara kvar här i USA så idag skulle allt fixas som jag behövde innan dom åkte. Först blev det mathandling på Ralphs. Vi handlade nog i en och en halv timma men vad mycket vi fick köpt. Hur bra som helst för nu har vi ju bil men det har jag ju inte sen. Dessutom var det en julklapp jag fick vilket jag verkligen uppskatta. Så nu kommer jag då inte behöva handla mat på flera månader. Ne, skämt och sido, men nu har jag så jag klarar mig riktigt länge. Med tusen kassar åkte vi sedan hem och lämnade av all mat och åt lite fika med sjukt goda muffins.

Sedan stod nästa punkt på listan att hämta alla mina saker i den gamla lägenheten och helt enkelt flytta där ifrån. Det räckte med en fylld bil så hade jag alla mina saker. Man har inte så mycket saker ändå, mesta dels är det ju bara kläder. Men om dom inte hade varit här vet jag inte hur jag hade gjort alltså. Visst det är nog bara en kilometer men det hade varken funkat med buss eller gått eller nått. Så utan dom hade jag aldrig klarat det! Sedan började jag packa upp alla mina saker i nu började det faktiskt kännas mer som att jag också bor här. Inte som att jag inkräktar i någon annans lägenhet.

Banken och middag stod nästa på tur. Jag hade nu inga pengar kvar på mitt kort så vi var tvungna att föra över från det svenska till det amerikanska. Problemet var att det inte går med mitt kort men som en ängel så fixade vi det med pappas Eurocard. Det har levt svettigt under dom här veckorna. Så då hade vi även fixat det. Allt går så mycket fortfarare och enklare när man får hjälp och har bil. Jag har nästan vant mig, för bra, vid att bara åka runt i bil hela tiden. Middag blev det på CPK idag också för det var så gott sist i Hollywood och det här var ju sista kvällen vi hade tillsammans. Det blev samma för min del, för den salladen är så sjukt god. Vi hade det jätte mysigt som vanligt men jag kände redan nu att snart är det hela tyvärr över.

Jag packade upp medans dom packade ner. Känns konstigt att dom ska åka imorgon och på något sätt vill jag inte att det ska vara över för jag hade lätt kunnat resa runt mera i Kalifornien men allt har ju ett slut. Dom åker fem imorgon bitti men jag ska ändå upp och säga hejdå för nu kommer vi inte synas förens i juni nästa gång, om fem månader och det är ju ett tag.

Inga kommentarer: