onsdag 7 januari 2009

8 januari - Kanske är skojakten äntligen över

Idag ringde klockan faktiskt klockan nio för idag hade jag inte tid med att sova bort hela dagen. Först var det en löprunda som var sjukt jobbig. Känner att jag är lite efter träningsprogrammet och inte lika långt fram i formen som jag borde vid det här laget. Jag har helgen på mig också innan vi börjar med laget i alla fall.

Sedan har jag avslutat min tid på La Brezza idag kan man säga. Jag var nere och lämna över nyckel till den nya tjejen, My som ska ta över min plats i lägenheten. Så inget mer La Brezza för min del nu. Nu är det Oceano Avenue som gäller. Apropå det här är min nya adress:

Sarah Gustavsson
212 Oceano Avenue, Apt # 3
Santa Barbara
CA 93109
USA

Något brev någon gång är ju aldrig helt fel att få.

Jag gick sedan upp på skolan och besökte International Student Office och fick reda på att jag inte behövde betala någon av mina kurser förens den 25 februari, inte ens min tidigt startade kurs som då redan är avslutad. Så nu vet jag det också.

Sedan tänkte jag ta upp skojakten, på ett par nya löparskor i min storlek som jag innan har märkt inte är så lätt i det här landet. Första stoppet blev på Santa Barbara Running men dom hade inga bara några få i en storlek förstora. Däremot hittade jag den löparklockan jag vill ha där men jag vet inte om jag ska köpa den där just. Nu vet jag märket på den i alla fall så jag kan söka efter den. En Timex klocka med namnet Ironman och kostade 60 dollar. (Tobias tror du det kan vara någon bra? Någon du hört något om?) Jag fortsatte då min promenad, för nu finns ju ingen bil här tyvärr, upp mot State St. Jag tittade in i lite olika affärer och fick bland annat köpt en tekula så nu kan jag dricka mitt IKEA te (vilket jag redan har gjort till ett nytt avsnitt av Gossip Girl). Jag gick in på Nordstrom för jag visste att dom har en del löparskor och bad till dom högre makterna när jag gick igenom dörrarna att dom skulle ha några skor i min storlek. Och det hjälpte för det hade dom! Jag testade en del olika Asics skor, bland annat 2140 och Kayanon. Jag trivdes däremot bättre i 2140 och kör på samma som mamma redan har. Dom kostade 107 dollar med tax vilket inte var så jätte dyrt ändå. Nu ska jag gå här hemma och känna så dom verkligen känns bra. Så nu kan skojakten faktiskt vara över! Lättnad!


Innan jag åkte hemifrån stan hann jag in på Ralphs’ och hämtade ut mer medicin. Sedan ville jag inte gå hem för det har varit riktigt dåligt väder idag. Jätte dimmigt och kallt och fuktigt. En av dom sämsta väderdagarna jag varit med om här faktiskt. Så när jag väl var klar i stan var det mörkt och kallt och inte alls lockande att ta en promenad hem så jag tog bussen. Då upptäckte jag att dom här höjt busspriserna för i år. Visst det är inte dyrt ändå men ändå. 1,75 istället för 1,25 som det var innan. Konstigt egentligen när oljepriserna har gått ner så mycket. Väl hemma blev det soppa och ägg macka och sedan te och muffins, som jag inte kunde motstå att köpa med från Ralphs’.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha fick din nya adress lite sent :P men hoppas paketet kommer fram iaf =). saknar dej enormt mycket! Hör av dej så fort du kan // Fisken