torsdag 15 januari 2009

15 januari - Hoppas inte bubblan spricker

Idag kom Sofia förbi mig en stund innan min träning. En trevlig återträff efter lovet. Vi gick till bookstoren och skolan och var ute i solen. Jag är fortfarande väldigt glad över det fina väder som håller i sig. Jag fick köpt mitt lilla häfte i BUS 101 för 44 dollar (!) ett häfte i stort sätt. Vi träffade även på Mathias och hans kompisar som hade haft sin orentation idag. Så skönt att slippa det den här terminen och vara helt klar med allt sådant. Slippa vara dum och förvirrad. Imorgon åker hon däremot till San Francisco, jag är inte alls avundsjuk, inte alls. Jag gillar den staden!

Träningen idag var bra. Det är riktigt kul och jag känner jag håller uppe tempot. Ska försöka hänga på Paige så mycket det går den här terminen för det kan verkligen ge mycket och bli kul på samma gång. Dessutom är det kul för dom nya tjejerna, hoppare, sprinters och kastare, har jag pratat en del med och jag gillar dom allihopa. Jätte goa tjejer.

Efter träning blev det hem snabbt för att göra mig i ordning. Jag skulle träffa denna Marissa för att köpa hennes business bok till min BUS 101 kurs. Så jag mötte henne på skolan och fick min bok. Hur lätt och smidigt som helst och så mycket billigare. Jag gav 60 dollar för den och jag hade behövt ge 110 för en använd i bookstoren och nästan 170 för en ny. Boken var dessutom i bra skick, bara lite sliten i pärmen men inga anteckningar eller nått i den. Vilket fynd! Hoppas jag kan försöka komma undan billigare med min bokföringsbok också, slippa få betala 170 för det svider. Det är för övrigt den enda jag behöver nu.

Sedan gick jag hem och åt tacos och titta på GG. Så kom Leigh hem och kollade med mig. Nu tittar jag på Ebay efter min bok men det går inget bra och jag vet inte riktigt, vågar man köpa där och hur funkar det? Någon annan här borta som använt Ebay eller något liknande, I need help!

Imorgon är det träning och fredag. Ska kanske hinna något innan träningen och efter träningen blir det ner till Chapala på fest hos Alina. Kul, Leigh hänger med också. Sedan ska jag träffa två nya svenska tjejer på lördag som jag hjälpt med frågor innan dom kom hit. Alltid kul att träffa någon i verkligheten.

När mamma och dom åkte härifrån för 10 dagar sedan visste jag inte hur jag skulle klara det här. Jag ville bara åka med dom, hem till trygga Sverige. Kände mig ensam, förvirrad och övergiven men nu mår jag riktigt bra. Jag hoppas inte bubblan spricker allt för fort. Eller hoppas inte den gör det alls faktiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Ja va kul! Du ser ju verkligen ut att leva livet, Sarah! Hang in there! Underbart! Ha det fint!! KRAM!

Anonym sa...

Bubblan spricker inte =). Isåfall tar jag emot dej, annars tar jag emot både dej o bubblan för nu börjar det bli alldeles för tomt...