fredag 16 januari 2009

16 januari - Första gången jag festade på riktigt länge


Dagen började med att jag och Leigh låg några timmar i solen och solade. Man blev till och med lite brunare än innan. Är så skönt att ligga där i gräset på en handduk i bara bikini med solen stekande och med en fantastisk utsikt som man bara kan ha här, i mitten av januari! Man får däremot passa på denna vecka för nästan ska det bli kallare och kanske till och med regn.

Sedan var det träning som vanligt klockan två. Först var det möte och idag pratade vi om att sätta mål. Vi ska under terminen sätta mål för varje veckan plus att vi har ett långsiktigt mål för hela säsongen. Det blir mycket samma som i höstas. Idag var det Hill repeats. Var jobbigt men ändå så där skönt jobbigt om man kan säga så. Det är jobbigt men inte så man dör. Det är en skön känsla att bara få ge nästan allt och inte bara mala mil ibland. Det tråkiga är att under vår 15 min warm down så kändes det inte alls bra i fötterna. Mina nya skor kändes inte alls bra. Det kändes som att jag hade knutit dom för hårt men det kan jag inte ha gjort. Jag fick nästan inget blod i tårna och det värkte och pulserade jätte mycket. När vi var klara ville jag bara slita av mig skorna. Jag som trodde jag gillade skorna. Pallar inte att dom inte ska vara bra. För det första blir det dyrt och för det andra pallar jag inte fixa ett par nya för dom växer ju inte på träd direkt. Jag vet inte om jag sprang konstigt eller om det var skorna. Det var andra gången jag hade dom. I och för sig var första gången mycket kortare tid men ändå. Jag ska ge skorna en chans i alla fall så får vi se. Imorgon är det långpass 75 min så då lär jag ju känna av det i sådana fall igen.

Sedan fick jag skjuts hem av en i laget. Amerikaner, säger bara det. Jag kände mig riktigt trött när jag väl kom hem. Tog en dusch och fick i mig mat och kände mig ännu mer trött. Jag hade ju sagt att jag skulle till Alina och deras fest men jag var inte alls taggad. Dessutom hade jag ju frågat med Leigh också så det gick inte riktigt banga. Vi gjorde oss i ordning och tog sedan en promenad ner till Chapala. Alina var i duschen (förvånande?!) när vi kom men efter någon timme var också hon klar. Som tur är har hon riktigt trevliga rumskompisar. Jag är ändå glad att jag pallade mig ner dit för jag hade riktigt kul. Det var inte så mycket folk men helt okej. Jag vet inte sist jag festade faktiskt, någon gång i slutet av november tror jag. Måste än en gång säga att det är riktigt kul att ha Alina här. Det var kul att Leigh hängde med också. Det var mest svenskar men det funkade bra ändå. Träffade lite nya svenskar också som verkade helsköna. Jag och Leigh traskade senare hemåt upp mot Oceano igen. Det var skönt att hon var med så man slapp gå hela vägen i mörkret själv. Dessutom har jag lärt känna henne ännu mera nu vilket är kul.

Inga kommentarer: