lördag 31 januari 2009

30 januari - En solig fredag

Nu var alltså första skolveckan avklarad. Innan träningen idag lånade jag Leighs cykel för att åka till löparbutiken för att testa ett par tävlingsskor jag hade ringt och frågat om. Så skönt att kunna ta cykel. Dessutom har de sagt att jag får låna cyklarna hur mycket jag vill vilket är toppen för en annan som inte har bil. Skorna verkade helt okej men eftersom jag har så små fötter fanns det bara ett par och välja mellan. Dessutom vet jag inte om de ska vara lättare och jag kände jag måste kolla med coach så att det verkligen är sådan jag ska ha innan jag köper dom. Dom kostade ändå 90 dollar. På hemvägen stanna jag inom och handlade lite vilket gjorde uppförsbackarna ännu jobbigare hem.

Det var riktigt fint väder idag så det var kanon inför träningen. Idag var däremot sjukt jobbigt. Vi hade 150 m intervaller dvs. mer speedträningen vilket vi knappt gjort någonting innan. Vi klarade oss stolt igenom passet i alla fall med sega ben efteråt. Sedan var det dags för barbecue med laget efter träningen så det blev först hem och göra sig i ordning och sedan iväg. Som tur var fick jag skjuts av Paige dit och hem för annars hade jag behövt åka med en kille i laget som inte hade varit lika kul. Ingen riktigt gillar honom han är lite too much om man säger så. Det var ändå lyckat när alla väl hittat dit. Dessutom var det mat! Det jobbiga när det är så stort lag är att man inte vet om folk faktiskt tillhör laget eller om det bara är med. Det är ändå en hel del skönt folk måste jag säga. Vi spelade beer-pong med vatten också vilket gick så där.

Tillbaka hemma igen var man tvungen att göra sig i ordning för kvällen. Vi skulle ha lite folk här och sedan nog åka ut till IV där alla andra var idag. Det var bara kompisar till Emily och Leigh som skulle komma eftersom jag inte visst när jag skulle vara hemma eller var jag skulle befinna mig. Tyvärr dök allt folk upp här ganska sent om dom överhuvudtaget dök upp, så det blev inget IV vilket jag tyckte var lite tråkigt. Jag fick träffa några av deras kompisar i alla fall. Så det blev inte särskilt sent alls faktiskt.

Inga kommentarer: