måndag 26 januari 2009

26 januari - My second semester at SBCC has just started


Idag skulle man alltså upp till skolan som började vid åtta. Som tur är har både jag och Emily lektion klockan åtta samma dagar. Ingen av oss var väl särskilt pigga imorse men vi kom iväg tillsammans till slut ändå. Min första lektion var Introduktion to Business. Lärare måste jag säga verkade jätte bra. Det var nog en fem andra svenskar i den klassen förutom Alina och jag vilket är lite tråkigt men det är sådant man får tåla. Just nu vill jag bara försöka hålla mig ifrån att hamna med för mycket svenskar. Kurser verkar även vettig och jag tror man kommer få en bra överblick över allt vilket jag tror kan vara nyttigt. Vissa områden kommer jag ha försprång i eftersom jag redan läst mycket ekonomi, bokföring och företagsekonomi. Det stora i den kursen är ett projektarbete som ska göras i grupp men det kan bli kul också. Jag kände mig väldigt positivt efter den lektionen.

Sedan gick jag med Alina till bookstoren och sedan vidare för att fixa skåp i omklädningsrummet. Därefter hann jag hem en stund innan min ekonomilektion. I år ska jag ha Macroeconomics som är mer globalt än Microeconomics jag läste i höstas. Det är däremot samma lärare, samma typ av bok och allt kändes väldigt samma från i höstas. Vilket ändå kändes bra. Känns också skönt att jag har läst den andra kursen innan för annars hade det blivit riktigt tufft att plocka upp det så snabbt. Nu ligger man istället ett steg före redan innan man börjat mot dom som inte läste den kursen innan.

Det var en sådan skön känsla hela dagen idag. Jag var så glad att vara tillbaka i skolan faktiskt. Ska bli så kul och kurserna verkar bra. Det är även skönt att gå andra terminen, nu vet man hur allt funkar. På träningen idag var det några nya där. En av tjejerna verkade jätte go så det var kul. Själva passet gick riktigt bra. Det var 800m *5 på bana i olika tempo utan stopp. Vi gjorde det även i höstas samma pass men jag är så mycket bättre form nu även om det var i mitten/slutet av höstsäsongen. Känns så bra att jag ändå höll i gång hyfsat under lovet för dom som inte gjorde det syns det på. De har tappat massor. Nu känns inte 12,5 varv på bana så hemskt ändå. Idag gjorde jag 10 varv plus 30 min ute också.

Nu är jag däremot trött men mår ändå så bra. Måste säga att jag trivs och mår bra! Idag ska jag sova tidigt, för jag skulle kunna somna redan nu egentligen.

Inga kommentarer: