tisdag 13 januari 2009

13 januari - Så var hon här

Som vanligt hade jag svårt att ta mig ur sängen imorse. Jag sover typ nio timmar per natt men jag måste säga jag gillar min nya säng och att gå upp på morgonen är något jag ligger och drar på en halvtimma eller så. Efter tag ett kom jag i alla fall upp och hann inte mer än bara börja sminka mig innan någon var i dörren. Leigh kom in genom dörren. Jag var bara halvsminkad och hade som sagt precis vaknat.

Det lilla jag hann se av henne innan jag gick till träningen verkade bara bra. Hon verkar vara en tjej jag kan komma bra överens med och kan ha kul med. Vi hann som sagt inte prata så mycket innan jag var tvungen att gå till träningen. Idag skulle vi först ha möte innan, vilket det nog blir hela veckan i stort sätt. Vi fick göra lite lära känna varandra övningar och fick mer information om säsongen. Själva träningen var lugn idag så det gick bara bra. Allt ser mycket ut som det gjorde i höstas hittills, träningsmässigt för oss långdistans löpare. Solen sken även idag och jag kan nästa tro att det var ännu varmare ute idag. Det gör det hela inte svårt att vilja vara ut då inte.

Sedan gick jag hem och eftersom Leigh inte var hemma passade jag på att laga massa mat. Det är så lättare att laga massa mat när man är själv. Det blev chili concarne med ris. Riktigt bra blev det faktiskt. Nu har jag massa lagad mat i frysen vilket alltid är bra för plötsligt försvinner den där laga mat lusten det vet jag. Då gäller det att passa på.

Leigh kom senare hem och vi satt och prata massa och jag kände bara mer och mer att det verkade vara en toppen tjej. Dessutom fick jag hälsat på två av våra grannar som bor i lägenheten över oss. Sedan såg jag och Leigh på Sex and the City the Movie. Jag har inte sett den innan och vilken bra film. Trodde faktiskt inte den skulle vara så bra men det var den faktiskt. Över förväntan. Sevärd för er tjejer som inte redan sett den!

Det kändes riktigt bra med Leigh faktiskt. Hur skönt som helst. Det här kan nog bli en kul och bra termin, om jag hinner med allt vill säga. Det är det enda som kan stoppa mig just nu känns det som. Att jag får för mycket plugg, träningar och allt i stort sätt. Annars verkar det bra allting bara det inte bli för bra dvs. för mycket av det goda. Vi får se men jag ska verkligen försöka den här gången att klara av det och balansera det hela.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är du galen kvinna?? Har du verkligen inte sett SATC-filmen förrän nu? :P
Jag tog med mig hela boxen hemifrån :) Så skönt att slippa se det på teve med all reklam och de bortklippta sexscenerna haha!