lördag 3 januari 2009

4 januari - Tillbaka i Santa Barbara igen men nu för att stanna

Idag skulle vi lämna Los Angeles och åka tillbaka till Santa Barbara. Bilen var fullpackad och vi satt i stort sätt på varandra, inte riktigt men nästan, när bilen körde ut från hotellet på söndagsmorgonen. Vi hann med ett stopp på Best Buy innan vi åkte ut ur Los Angeles där jag köpte nya hörlurar till min mp3. Sedan fortsatte bilfärden norrut.

Nästa stopp blev i Ventura på en outlet där. Jag hade ännu inte hittat några nya löparskor så de var hög prioritet att hitta där. Som vanligt fanns det hur många affärer som helst och det tog tid. Jag hittade däremot inga löparskor som passade och var bra nog. Det är sjukt svårt att ha 5,5 i storlek i det här landet eftersom många affärer inte tar in mindre skor än i storlek 6, i alla fall när det gäller löparskor. Däremot köpte jag löparstrumpor så det var ju alltid nått.

Idag åt jag för första (med tyngd på Första) gången på Mc Donalds här i USA. Folk tror väl jag är dum i huvudet men nej det är faktiskt första gången och jag har varit här i fem månader. Okej, det är inte som i Sverige där den enda snabbmaten är Mc Donalds som man kan tro. Utan jag har ätit snabbmat men bara inte Mc Donalds. Finns mycket mer och välja på här och godare snabbmatställen än Mc D. Det ligger tätare i Sverige än vad det gör här. I Santa Barbara ligger det nog bara två i stort sätt men väldigt mycket annan snabbmat också.

När vi kom tillbaka till Santa Barbara åkte vi till min nya lägenhet. Det kändes jätte kontigt att komma in där. Kändes nästan som att inkräkta i någon helt annans lägenhet och visst lite så kanske det är men ändå inte. Nu är den ju också min. Dom andra tjejerna är hemma nu och kommer inte först förens nästa vecka. Vi skruvade ihop min sängram och byrå och det blev riktigt bra. Tur bara att dom hade verktyg för annars hade det då aldrig gått. Det blev riktigt bra faktiskt! Mycket bättre när sängen kom upp från golvet. Sedan åkte jag och mamma och handlade och lagade mat. Spagetti och köttfärssås, gott, gott. Eftersom jag var själv i lägenhet kunde alla sova här vilket var bra eftersom hotellen är så sjukt dyra här i Santa Barbara. I natt blir alltså första natten i min nya lägenhet. Imorgon blir det den stora flytten när vi hämtar alla mina grejer på La Brezza. Det är även sista dagen familjen är här innan dom åker hem till Sverige och deras verklighet igen medans jag är kvar här.

Inga kommentarer: