tisdag 27 januari 2009

27 januari - My second day

Igår gick vi och la oss sjukt tidigt redan vid tio men vi var alla väldigt trötta. Idag började jag däremot inte förens halv elva så jag hade gott om tid på morgonen, jag gillar det. Bara kunna ta all tid i världen på sig. Första lektionen och enda idag var Managerial accounting (bokföring) med min lärare från förra terminen. Jag gick dit och fick tio extra credits poäng eftersom jag hade gjort läxan och köpt min bok och hade med den. Det kan alltid vara bra. Jag vet och en del andra visste också hur han fungera så man var tvungen att visa intresse och maila honom innan första lektionen för att veta läxan. Det känns som det kommer bli mycket som förra terminen men i den här kursen handlar det mer om intern bokföring och inte extern. Det vill säga mer göra budgetar och kontrollera kostnader inom företaget och hur man förbättrat företaget. Sedan gick jag hem och åt lite lunch innan träningen. Det är så skönt att bo så nära för nu är det närmare hem än till biblioteket på skolområdet som ändå ligger bygganden precis bredvid. Tar mig max tio minuter från att jag går hemifrån till att jag sitter i klassrummet.

Träningen idag var bara vanlig löpning, lugnt pass inget märkvärdigt. Det känns ändå som att jag har höjt tempot sedan XC i höstas. Näst nästa helg är första tävlingen, på hemma plan, på La Playa. Ska bli kul och se vad jag kan prestera då. Väl här hemma igen har jag pluggat en del, lika bra att passa på när man har tid och ork, så här i början att göra det. Imorgon är det tidig morgon igen men då börjar det hela mer på allvar eftersom det är andra lektionen.

Vädret här nu ser så skönt ut från insidan, soligt, men det är riktigt kall vind och det blir riktigt kallt inomhus. Så nu sitter jag under täcket för att få lite värme men snart blir det nog varmare igen.

Inga kommentarer: