onsdag 28 januari 2009

28 januari - Från den ena lektionen till den andra

Igår hade jag svårt att sova, hade för mycket tankar i huvudet. Så det blev inte allt för många timmar i natt innan jag vaknade vid sju. Det var business på schemat, andra lektionen med Bonnie. Gillar lärare som honom som verkligen är engagerade. Hade aldrig klarat en 8:00 klass med en mala-på lärare. Bonnie verkligen får en och en halvtimma så där på morgonen att faktiskt vara intressant och givande. Visst har jag läst i stort sätt allt det här innan i Företagsekonomi A+B på gymnasiet men jag tror inte det skadar att ta kursen ändå. Det är nyttig kunskap som kan behövas färskas upp. Är också glad att jag valde den lilla klassen med 30 elever och inte 125 elever för jag gillar dom klasserna bättre.

Ekonomin idag var bra, mest repetition från Microeconomics i höstas däremot men nästa vecka börjar vi på nya saker. Jag har bestämt mig för att vara mer delaktig i lektionerna och faktiskt räcka upp handen och delta i diskussioner mera den här terminen för man lär sig mer på det och jag måste övervinna den rädslan för engelskan. I Sverige hade jag aldrig problem med det, där var jag alltid väldigt delaktig i lektioner vilket resulterade i bra betyg också. Så det är ett mål jag har den här terminen.

Träningen idag var seg. Sega ben och jag hittade inte alls tempona under våra 400 meters intervaller. Vet inte vad som hände idag men jag var inte alls där och hittade inte alls tempot jag skulle springa i. Jag burkar inte ha så svårt för sådant annars utan brukar kunna springa utan klocka och veta ändå hur långt jag springer och hur fort men inte idag. Bättre tag imorgon helt enkelt. Hade dessutom känningar i höfterna idag inte bra.

I övrigt har det inte hänt så mycket idag. Jag funderar fortfarande på m jag ska anmäla mig till Exchange program och få en familj här som man träffar lite då och då men jag vet inte om jag har tid. Även om det hade varit kul. Får överväga. Bara imorgon kvar sen helg! Är riktigt trött nu känner att första veckan i skolan tar, dessutom har träningsintensiteten ökat och jag sov halvdåligt i natt. Hade behövt något gott, en kaka/choklad/glass dumt nog har jag inget hemma och vet ingen som kan åka och köpa det till mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

HejHej! Mitt namn är Elin Torshed, jag funderar på att åka till usa hösten 2009 och studera.
Kan du rekomendera det? Och i så fall vad? Och hur länge? Skriv gärna tillbaka, min blogg är elin.torshed.blogspot.com.

Mvh Elin Torshed.