torsdag 9 oktober 2008

9 oktober - Tidig träning på La Playa Stadium

La Playa Stadium


Igår kväll somnade jag sent, fråga mig inte varför tiden bara gick men jag var jätte trött. I alla fall var det ganska segt att gå upp tidigare än vanligt idag för att ta löprundan innan lektionen men det fick gå. Så vid halv nio gick jag upp till skolan och bytte om och gav mig ut. Det var två sega ben och en trött hjärna. Det var inte alls särskilt kul jag ville bara få det gjort. Vi har bytt dagen-innan-tävling träning också så idag var det inte lika lång löprunda men mycket mer övningarna och intervaller. Det är jobbigare när man är själv att göra det så det var inte jätte kul men jag gjorde det vilket var bra. När jag stod där på La Playa Stadium och stretchade och hade solen i ansiktet och kände lukten av saltvatten och såg palmerna och havet precis utanför stadium insåg jag hur bra jag har det. Att få träna på en sådan plats är ju en sådan möjlighet och så peppande. Jag insåg när jag stod där hur kul jag tycker det är att träna. Det fick mig att inse att jag vill nog gärna vara med i friidrottslaget nästa termin också. För det är ju en sådan möjlighet att få träna på en sådan här plats. Den möjligheten kommer man inte få allt för många gånger i sitt liv. Därför borde man ju ta den nu faktiskt.

Nyduschad gick jag och gjorde mig i ordning och sedan gick jag till ekonomilektionen. Vi skulle ha analysprov idag och det gick bra tycker jag. Det förvånar mig om hon hittar några fel på den men man vet ju aldrig.

Eftersom vi hade egen löpning tidigt idag så hade vi bara möte på träningen inför loppet imorgon. Det är WSC (West Southern California) Pre-Meet i Glendale. Det gäller inget särskilt men det är typ som en uppvärmning inför WSC Championship om några veckor där platser till State Final står på spel så det är ändå en viktig tävling att genomföra. Då får vi en bra överblick över om vi kan kvalificera oss till State vilket är målet. Coach talde om att vi måste vara bland dom sju bästa lagen av 13 så han påpekade att vissa av oss, där ibland är jag medräknad, borde gå ut och ligga i den första halvan av löpare för att vi ska klara det. Det är kul att veta att någon tror på en men det skapar också en press. Coach tror i alla fall att vi kommer klara det till State, både tjejerna och killarna. Jag hoppas verkligen på det och ska göra mitt bästa för att klara det. Glendale ligger i LA-området och vi åker buss dit och dom räknade med att ditresan skulle ta två och en halv timma och hemresan kortare pga. mindre trafik. Banan ska tydligen inte vara så backig men det är tråkigt nog ett lopp där det är tre varv. Jag gillar bättre, som det var sist, med en runda för hela loppet. Jag hoppas jag gör ett bra lopp imorgon och att det blir en bra dag. Jag ska vara vid skolan innan elva och sedan går bussen ner mot LA vid elva. För övrigt fick vi jätte snygga SBCC Cross Country tjocktröjor idag, matchar våra vita T-shirtar med samma tryck. Fråga är bara om vi kommer behöva en tjocktröja imorgon men det får vi se. Det börjar bli kallare nu och den onormala värmen har dragit härifrån nu. Ikväll ska jag sova tidigt för jag är jätte trött och jag behöver det inför imorgon. Önska mig lycka till!
Karta från google.se/maps, resan imorgon går hit.
A - Santa Barbara
1- Glendale

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅH, nu blev jag sugen på friidrott! Tränade det för några år sen, är ju sjukt kul :D Kanske borde prova det istället för tennis nästa termin...

Anonym sa...

Va mysigt det ser ut :D åh värme och sol!!!