måndag 6 oktober 2008

6 oktober - SBCC best runner in Bakersfield

Det var segt att gå upp imorse jag var ganska trött vilket har hållt i sig hela dagen.

På träningen idag skulle ”glasögonen” delas ut till den som hade gjort den bästa insatsen på loppet i fredags. Glasögonen är ett par solglasögon där det står SB XC på glaset (se bilden längre ner). Dom delas ut till den presonen som coachen utser har gjort den bästa insatsen på tävlingen som var preics. Det var därför tredje gången dom dealdes ut idag och jag fick dom! Det beroedde på att jag hade PR med 2 minuter och gjort ett bra lopp och kom i mål som väran andra tjej med bara Paige före. Det var faktiskt riktigt kul att han hade uppmärksammat det. Det gör att man blir lite mer positiv och känner att man verkligen ska visa att man är förtjänt av dom. Idag var tuffaste passet på hela veckan. Det var löpning till Wilcox Park och sedan 5*1000m intervaller fast med kortare paus mellan än förra veckan. Jag gillar verkligen dde här passen. Det är kul att köra intervallerna och det gick riktigt bra idag. Jag låg under måltiden på alla intervallerna och var först i min grup varje gång. Det kändes riktigt bra faktiskt. Var en kul träning. Sedan blev det löpning tillbaka till banan och övningar där. Allt som allt var det ett pass på lite mer än 9 miles och en lång dag. Jag känner att det börjar bli roligare nu och att träningen faktiskt ger något. Det är kul och jag har typ blivit mer träningsnarkoman än jag någonsin trodde att jag skulle bli. Därefter tog jag mig tiden att göra ice-bath för jag tror jag behövde det även om det blev väldigt bråttom för att hinna med att äta och gå upp till skolan sen igen för lektion. Men jag hann ändå.


På investment lektionen var jag väldigt trött men det var ändå helt okej. Vi fick midtermen framflyttad också så det var mer än bra. Jag satt innan under lektion och funderade på hur jag skulle få ihop och plugga in över 250 sidor tills på måndag men nu får jag ännu en vecka på mig så det är skönt.

Fick för övrigt mail från Frida idag! Hon far fram och tillbaka i Europa och jag fick precis veta att hon ska flytta till Milano som au-pair fram tills i vår någon gång. Amanda och Angelica kanske ska åka till Branäs och jobba där. Blir glad för mina tjejer som far omkring och upplever saker. Det får mig också att inse att jag vill också se så mycket och göra så mycket. Visst jag befinner mig längre bort än dom alla och ser väldigt mycket här men jag slutar aldrig drömma att uppleva ännu fler platser och människor och saker. Nu ska jag sova för jag är jätte trött!

Inga kommentarer: