söndag 5 oktober 2008

5 oktober - Sunday, Sunday

Imorse vaknade vi hemma hos Amber vid nio ungefär. Jag, Chris och Dan tänkte ta oss hem tillsammans eftersom vi bor så pass nära varandra. Dan ringde någon kompis som tydligen jobbade Downtown som skulle kunna köra oss tillbaka vilket var väldigt skönt. Vi tre gick innan dess till ett burritos-frukostställe en bit bort i IV. Det är så konstig känsla att gå på DP när det är ljust och inget folk på hela gatan. Verkligen det motsatta mot på kvällarna. Det ser helt enkelt ut som en helt annan plats. Jag var inte jätte hungrig men när jag började äta kände jag att jag faktiskt var ganska hungrig. Det är väl bara en tjejgrej men varför känner man inte att man kan äta upp all mat även om det är jätte mycket bara för att någon av killarna inte äter upp? Så typiskt tjejigt att känna att man inte borde äta mer än killarna. I alla fall där satt vi och ät vår mat och sedan ringde Dans kompis efter ett tag och hämtade upp oss utanför. Det är så skönt att alla amerikaner har bil eller i alla fall känner någon med bil. Dessutom kör alla runt så mycket så man kan nästan alltid få skjus vilket är toppen och dom kör en alltid till dörren. Så efter att vi lämnat av Chris så blev jag avlämnad här hemma igen.

Väl hemma tog jag det ganska lugnt ett tag sedan började jag plocka i ordning på mitt rum och sedan satte jag igång och pluggade lite och fixade med söndagsgrejer. Som att ladda mp3n och kameran och lägga in bilder och svara på mail och annat. Söndagar som alltid om man säger så. Jag var ganska seg idag så jag var inte särskilt effektiv. Vid sex började jag laga mat i alla fall. Lika bra att göra sånt när man har tid. Jag stekte kyckling och gjorde klyftpotatis i ugnen. Det var jätte gott. Sedan skulle jag fortsätta pluggandet och allt men jag var så himla sugen på glass. Det var det enda jag kunde tänka på så jag fick ta cykel ner till Santa Cruz och köpa mig glass. Jag har faktiskt inte ätit något sött på hela veckan så jag kände mig värde det. Däremot har jag börjat äta mycket mer. Jag är hungrig hela tiden. Jätte jobbigt. Jag köpt lite godis till Skaris också som var så himla sugen på godis men som inte hade pengar enligt budgeten. Alla mina rumskompisar har gjort en månadsbudget till januari. Jag känner mig så slö då, för jag har ingen koll alls men jag vet att jag inte har lagt ut så mycket pengar så jag tror jag har det ganska bra ställt på den fronten. Jag har alltid koll på sånt i annat fall men nu orkar jag inte göra det faktiskt. Jag är ganska ekonomisk i normala fall ändå så jag behöver inte oroa mig så mycket tror jag. Nu ska jag ta ut min glass igen och plugga lite det sista. Hoppas alla hade en bra helg!

Inga kommentarer: