torsdag 30 oktober 2008

31 oktober - Halloween

Dagen började ganska lugnt. Sedan gick vi ut och åt allihopa och Johans bror och kompis bjöd oss på lunch för att dom fick bo här hela veckan. Det var jätte gott. Sedan gick vi en sväng förbi stan och jag handlade ett par svarta högklackade skor. Matchade både min plånbok, utseende mässigt och pengamässigt. Tyvärr var dom lite stora men det fick funka ändå för dom var snygga. Sedan gick vi hemåt och började planera för kvällen. Det var en hel del samtal och panik över hur vi skulle hinna ut till IV och hur och med vilka och hur vi skulle alla hinna gör oss i ordning alla sex på ett badrum. Allt löste sig till slut och vid sju tog vi en taxi, alla sex och sedan Annie och Sofia ut till IV och förfest hos Ola och Vickys grannar. Hittills var kvällen riktigt lyckad och allt var bra. Jag hade druckit en del men inte överdrivet mycket, utan på en lagom kul nivå. Sedan skulle i gå ner på DP allihopa. Sedan är det svart...

Det är sjukt läskigt men jag kommer inte ihåg någonting från att vi gick utanför deras dörr tills klockan slog två och jag vaknar upp hemma hos Tyler där festen hade börjat avta. Vad som hände timmarna däremellan har jag ingen aning om. Jag har nu i efterhand fått reda på att jag gick till Tylers fest med AC och dom andra tjejerna. Eftersom vi var så många delades vi upp och vissa försvann åt något håll och andra åt något annat håll. Det var typ 11 000 människor på en hel gatan där å det är helt sjukt. Det går inte ens ringa folk för att täckningen blir så överbelastad. Jag vet inte vad som hände mig men folk sa att jag försvann. Det hela känns väldigt konstigt. Jag vet inte men jag är inte den enda som är förvånad över att jag inte har något minne alls från kvällen. Jag personligen tror att jag måste blivit drogad eller något åt det hållet för så mycket drack jag inte och jag har inget minne alls från fyra timmar under kvällen. Det är ganska läskigt men jag var ju i alla fall hemma hos Tyler hela tiden, där vi varit många gånger innan och jag hade alla mina saker sedan. Jag vaknade med andra ord upp klockan två när festen typ var över i deras soffa. Många andra hade gått till andra fester på DP och det var bara jag kvar av oss som var där från början. Så jag stannade och sov där för det var lättast och nu mådde jag bättre. Dessutom gick det inte ringa under kvällen. På morgonen åkte jag med några som skulle Downtown och kom sedan hem välbehållen igen. Det är ändå sjukt läskigt hela grejen. Jag visst att den här kvällen var en kväll man verkligen skulle tänka sig för och det var precis det jag gjorde därför är jag så förvånad över vad som hände. Jag mår bra nu men som sagt hela grejen är lite läskig. Det är också lite tråkigt att jag faktiskt inte fick uppleva Halloween i IV som folk vallfärdar för att komma till. Bilder finns det i alla fall men det är ju inte samma sak.

Bilder från kvällen





Inga kommentarer: