tisdag 21 oktober 2008

22 oktober - Utgång för första gången på riktigt länge

På min första lektion idag, bokföring, fick vi reda på våra resultat från provet i måndags. Innan vi fick reda på det hade han ett allvarligt snacka med oss där han sa att det var jätte dåliga reslutat på provet och att visst det är en Jätte svår kurs men man måste plugga om man ska klara den. Jag bli jätte rädd för att jag hade gjort dåligt ifrån mig för jag kände inte att det gick klockrent direkt. Den som fick bäst fick 91 och 90 är A, dom flesta fick runt 60 och 70 och det motsvarar ett C eller D (underkänt). Jag fick 83 (!) vilket är ett B. Jag hade en av dom bästa resultaten i hela klassen det var bara några få som hade bättre kanske tre. Så jag var ändå nöjd med mitt resultat. Jag ska kämpa i den här klassen för nu ligger jag på ett medel på 85 vilket är B men inte långt ifrån ett A.

På träningen idag var det sjukt varmt närmare 30 grader men det var en lugn dag så det skulle jag väl klara. Det var några gubbar där idag för dom skulle testa deras nya pulsband på fyra av oss i laget för att se hur det funkar. Jag skulle vara en av dom men banden var för stora så jag kunde inte göra det. Jag förstår inte hur dom tänkte jag menar jag är en ganska normalbyggd löpartjej, men om inte jag kan ha det tappar dom ju hur många kunder som helst. Vilket fall som helst blev det istället en vanlig löprunda med Amber istället.

Jag bestämde mig för att hoppa över att hänga med till LA i helgen. Jag behöver nog en helg här hemma dessutom är det WSC på tisdag vilket är säsongens viktigaste tävling. LA får helt enkelt bli en annan helg. Det hade varit kul men det passa inte riktigt den här helgen så jag sa nej.

Idag hade jag faktiskt nästan inget att plugga så jag kände idag när Fabian fråga om jag inte skulle med till Sharkeez (utestället där det är 18 på måndagar och onsdagar här i SB) kunde jag inte annat än säga nej. Det var så länge sen jag var ute och jag var riktigt taggad för det. Chris kom hem till mig och så gick vi ner till State tillsammans. Vi kom dit tidigare än vi tänkte så vi gick en runda upp och ner på State innan vi gick in. Det var till en början med en besvikelse för det var ganska lite folk men senare kom flera. Det var riktigt kul faktiskt att få dansa och gå ut. Visst vi får inte dricka (vilket gör att jag känner mig så liten) men det var kul ändå. Jag var där med Chris, Fabian, Jenn från laget och sedan några andra svenskar som dom känner. Sedan kom massa folk som man känner så det var kul. Chris följde mig hem hela vägen och jag var väl hemma i tryggt förvar igen lite efter ett. Det var en bra kväll. Jag saknar ändå våra utgångar där hemma tjejer, dom är ovärderliga.

Inga kommentarer: