måndag 13 oktober 2008

13 oktober - En vecka med plugg, plugg och träning väntar

Jag är precis hemkommen från Investment lektionen och om en vecka har jag gjort min mid-term i ämnet. Det är mycket plugg inför det så jag måste lägga mycket fokus på det i veckan. Däremot har jag mid-term i bokföring den måndagen också och sedan mid-term i ekonomin antingen nu på torsdag eller nästa tisdag (får reda på det imorgon). Så jag måste verkligen plugga och fokusera på det jag gör denna vecka. I helgen är det Santa Barbara Inventional så vi sprang banan idag på träningen och det blir mycket gräs och en del sand så det är ganska tufft men vi har sprungit den vägen hundra gånger så det kan bli en fördel för oss. Därför måstejag träna bra i veckan och sedan blir det mycket tid till det i helgen. Därför är det extra viktigt att jag verkligen är fokuserad på vad jag gör och är effektiv denna vecka annars fixar jag det inte. Jag tror däremot att jag kan klara det för nu är jag medveten om det och har bestämt mig. Ska försöka lägga en hel del tid på biblioteket för där kan ingen eller inget störa mig lika mycket som i lägenheten. Det är helt enkelt bara sätta i gång. Däremot får det nog vänta tills imorgon för jag börjar PD 140 kursen imorgon så det blir inte lika mycket sovmorgon nu framöver som vanligt på tisdagar och torsdagar. Det är ingen särskilt krävande kurs men jag måste i alla fall vara där på lektionerna.

Alla mina tankar i huvudet får vänta lite även om dom finns där. Nu är det mycket annat som måste göras här och nu. Jag kan behöva lite peppande och stöd denna vecka för det blir mycket därför är aldrig ett sött lite meddelande fel kan ni veta.

Som jag nämnt två dagar i rad nu om skogsbranden. Däremot har jag inte hört något om det här men såg det på aftonbladet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3530570.ab Jag vet inte riktigt exakt var det är det brinner men det är inte långt ifrån oss i alla fall eftersom Santa Barbara ligger norr om LA.

Inga kommentarer: