tisdag 7 oktober 2008

7 oktober - 28 grader varmt

Idag var det varmt igen men det blev bara varmare ju längre dagen gick. Det var 28 grader om inte varmare mitt på dagen. Det är väldigt konstigt känsla när man kollar på vad det är för datum idag, 7 oktober. I Sverige hade jag vid den här tiden försökt hitta en jacka och stövlar och ett paraply. Idag hade jag på mig korta shorts och ett linne. Efter träning var det så varmt att mitt hår tork bara på den korta vägen hem på en kvart. Självklart blev det väldigt varmt på träningen och det gjorde att det var jobbigare än vanligt. Imorgon ska det tydligen också vara lika varmt men sen ska det gå ner några grader senare i veckan. Det kan vara skönt i och med att vi har tävling på fredag igen, WSC Pre-Meet.


Idag gick löprundan bland annat ut på piren


Innan träningen idag hade vi möte. Först skulle vi sätta upp mål inför fredag och sedan kom en gästföreläsare dit och skulle prata om mat och hälsa. Det var ganska intressant även om jag visst allting från innan typ men jag tycker ämnet är kul. Jag hade faktiskt velat ta en kurs i nutrition eller något liknade. Jag får se kanske kan göra det nästa termin. Fast jag inser att jag nog äter för lite ändå men det är så svårt att få in mat tid mellan lektionerna och alla träningar och allt. Dessutom tar det ju massa tid att äta och laga mat. Dessutom är det dyrt att äta mycket. Jag var däremot nere och handlade lite nu innan ikväll för jag hade ingen frukt eller pasta hemma.

Dollarna har gått upp så himla mycket på dom här månaderna jag har varit här. Det är sjukt och det känns inte dom det finns något stopp på hur mycket den kan gå upp. Det gör allt så himla mycket dyrare. Frågan är hur mycket det kommer gå upp och hur det kommer påverka min ekonomi. Jag får ju mycket mindre för mina pengar nu vilket verkligen är grymt dåligt.

Nu ska jag gå och göra något vettigt!

1 kommentar:

Mia sa...

Snubblade in här av en slump. Är själv precis hemkommen efter en vistelse i L.A och är en blodad globetrotter.
Har stått på den där piren och SB är ljuvligt fint.
Vad pluggar du? Är det 1 år eller en full BA? Åkte du med Kilroy eller?

Kram Mia