torsdag 2 oktober 2008

2 oktober - Shopping i dubbel bemärkelse och ett bra provresultat

Idag var jag uppe tidigt tog en egen springrund eftersom det är dagen innan tävling. Det blev en lugn löprunda efter stranden. Jätte skönt faktiskt även om bene fortfarande känns lite sega. Därefter tog jag en lång dusch och sedan gick jag upp till ekonomilektionen. Vi fik tillbaka våra prov från i tisdags. Jag fick 24/25 så det blev ett A på provet. Jippi! Jätte kul faktiskt. Känns ännu bättre när många fick typ 9/25 av amerikanerna. Fast dom är ganska slöa. Jag har insett att killarna som alltid har fest i bygganden rakt över på La Brezza, en av dom killarna går i min ekonomiklass. Jag gick igenom provet med honom idag. En skön kille men han hade verkligen inte fattat provet. Han spelar baseball också. Det verkar som dom typ bara festar här för han hade knappt varit i IV så jag tänkte jag skulle lära känna honom lite mer så man kan festa på hemma plan lite mer. För det är så mycket lättare och slippa åka hela vägen ut till IV.

Senare hade vi möte med laget i typ en halvtimma om morgondagens tävling i Bakersfield. Det blir mer satsning imorgon. Det känns ganska bra men jag vet inte det är svårt. Jag hoppas inte jag har för höga förväntningar bara. Jag hoppas så himla mycket på att göra en bra tid. Dessutom är det tydligen samma bana som vi ska springa So Cal Championship på så det är en bra övning inför det om inte annat. Efter mötet gick jag hem och åt lite och sedan skulle jag gå och ta bussen till stan. Jag ville spara så mycket som möjligt på mina ben. Där sitter jag i solen och bussen kommer inte. Men under tiden cyklar en gammal tant in i en lyckstolpe och ramlar ner och massa folk springer dit. Ambulans, polis Och brandkår (fråga mig inte varför) kom dit för att ta hand om henne för hon var helt avdeckad. Till slut orkade jag inte vänta mera så jag gick in till stan istället. Väl där fick jag shoppat ett linne som jag nog ska ha på lördag. Det är Ambers pojkvän som har 21 års fest då på DP i IV. Alla i laget ska typ komma också så det kan bli riktigt kul. Dessutom kommer tydligen massa killar från San Diego dit också! Men jag ångra att jag inte köpt en jätte snygg klänning och hitta. Hitta förresten massa snygga klänningar men alla var typ förstora och det är inte snyggt att ha ett linne under bara för att klänning hamnar för långt ner. Dessutom shoppa jag schampo och ansiktsrengöring. Min hy har verkligen blivit mycket sämre här. Jag tror det kan bero på luften här det täpper igen typ alla porerna och hyn blir helt fet. Sedan gick jag och köpte cafe latte på Starbucks och gick hela vägen hem också för jag pallar inte bussarna alltså. Det kanske inte var det bästa dagen innan tävling att gå omkring i typ tre timmar men men.

Väl hemma lagade jag mat och började tvätta min enorma tvätthög. Jag har typ knappt tvättat här på två månader. Så det hängde bara några få klädesplagg kvar i garderoben och det var ju inte riktigt dom roligaste som var kvar. Jag fick ihop tre fulla tvättmaskiner på en gång. Det är typ som att shoppa det också för n har jag helt plötsligt kläder att ta på mig. Insåg att jag hade vissa kläder som jag inte ens kom ihåg. Nu ligger min enorma tvätthög i min säng nytvättad och torktumlad. Fast jag har inte torktumlat allt för jag vet inte om det är så bra att torktumla vissa saker. Så hela garderoben är nu fullhängd av blöta kläder också som hänger på tork. Tvätt på tork i hela rummet

Nu satte dom där ute på Summer of ’69. Angelica! Jag kommer alltid tänka på dig när jag hör den här låten och Amanda en del också. Ni är bäst tjejer!

Ibland hatar jag bara folks kompisar...

Nu ska jag börja ta tag i min hög med tvätt så jag kan sova någon gång. Imorgon är det tävling och jag är laddad. Önska mig lycka till! Sedan blir det nog tjejkväll här imorgon men jag är inte hemma förens vid halv nio så jag får slinka in då helt enkelt. Kul att äntligen bara ha tjejer här. Det har aldrig hänt innan. Jag gillar tjejkvällar. Nu är det helg och jag mår bra. Ser verkligen fram emot den här helgen. Det kan bli en riktigt lyckad helg faktiskt. Det hoppas jag på i alla fall. Ha en bra helg allihopa därute!

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner igen det där med hyn... Själv köpte jag Cliniques sånt dära trestegssystem när jag kom hit men det har mest blitt sämre...
Trevlig helg på dej! & Lycka till på tävlingen!