tisdag 14 oktober 2008

14 oktober - Jag har fått gjort mycket idag

Nu har jag precis gjort klart sammanfattningen till kapitel 8 i Investment så jag har bara kapitel 10 kvar. Jag är så duktig. Sedan ska jag bara plugga in allt också men det blir mycket lättare nu. Igår när jag sa att jag skulle sova började jag faktiskt med sammanfattningarna redan då och fick ihop två sidor på datorn och idag har jag gjort ytterligare sju. Det går framåt och det är bara tisdag kväll.

Idag hade jag min första PD 140 lektion. Det var väldigt slappt, det enda man behöver göra dr är typ att vara där. Man får däremot inte missa mer än två lektioner men det ska jag väl klara av. Sedan ska man fylla i en massa formulär och papper men det blir inte så jobbigt. Vi ska gå igenom typ alla regler för hur man får idrotts på olika nivåer på college och universitet och om licenser och transfer och allt sådant. Sedan är mening att man lära känna andra Athletics och ”heja” på varandra och hålla ihop typ. Ganska flummig kurs och det blir ännu mer flummigt för mig som är svensk tror jag för då är det säkert andra regler än för amerikaner. Däremot är det bra för då får man veta hur man kan tävla och få idrottsstipendier och sådant. Första hade vi namnlek och jag som är så dålig på namn. Dessutom var det två killar vars namn jag inte hade någon aning om hur man skulle uttala (inte så många andra heller för den delen) så det blev ganska svårt. Det var mest svarta, stora fotbollsspelar och några tennis tjejer i min klass. Det är lite tråkigt att jag inte tog kursen dom första sex veckorna (betyder att jag redan har gått halva terminen, hjälp vad tiden går fort!) för då tog typ alla i laget den kursen men det visste man ju inte innan.

Sedan ekonomi där vi hade sista genomgången inför provet på torsdag. Det känns helt okej inför det tror jag. Jag ska plugga inför provet imorgon hade jag tänkt. Efter lektionen gick jag till biblioteket innan träningen och fick gjort klart alla inlämningsuppgifterna i ekonomin som ska lämnas in innan varje prov, så på torsdag med andra ord. Därefter fick jag skynda mig bort till träning för tiden gick lite fortare än jag hade trott.

Träning var seg idag. Det är så konstigt för jag har fortfarande träningsvärk och igår var det vara en lugn dag med 45 min löpning och söndag var ledigt. Visst jag sprang en och en halv mil i lördags och hade en hel veckas träning innan dess men jag brukar inte vara så här seg så tidigt i veckan. Både jag och Ivana var sega så det var skönt för vi körde tillsammans. Vi var bara tre tjejer där idag för folk börjar bli skadade och sjuka och hade lektioner och grejer men jag och Ivana är alltid dr kan jag säga jämfört med många av dom andra tjejerna. Idag körde vi intervaller på bana inför lördag och memorerade efter vilka linjer vi ska springa och vilka hål och gräsplättar vi ska undvika m.m. Verkligen en grundlig inspektion av bana kan jag säga och imorgon blir det nog löpning där också. Vi måste kunna den utan och innan enligt coach för när man har tillsälle ska man kunna det.

Sen var det Ice-bath vilket kunde behövas för min del. Däremot var det bara jag och Chris och Ivana som gjorde det idag. Killen som hade fixat Ice-bath idag tog i alldeles för mycket is så det var bara 5 grader i det där vattnet idag. Det var sjukt. Så idag var det verkligen Titanic om något. Det är så kallt att det inte ens känns kallt utan bara gör ont. Vi klarade det i alla fall. På stapplande ben och frysande gick vi ut i solen igen. Sedan gick jag och Chris till kafeterian och åt mat. Det var skönt att han fråga om jag ville gå dit med honom för då slapp jag laga mat hemma själv, för jag hade noll lust eller ork till det. Så där satt vi och åt och prata ganska länge men sedan var jag tvungen att gå hemåt. Väl här hemma har jag suttit på denna plats, vid datorn vid mitt skrivbord, hela kvällen. Så jag har typ skrivkramp och nack- och ryggont men jag har fått gjort så mycket vilket är skönt. Hade velat bli klar med hela sammanfattningarna men jag fixar det sista imorgon. Nu är det dags för mig att sova så jag orkar vara effektiv imorgon också. Tack för söta mail och meddelande förresten det är alltid kul och skönt att veta att ni kommer ihåg mig fasten ni är så långt bort. Hörs imorgon gott folk!

Inga kommentarer: