fredag 17 oktober 2008

17 oktober - Såå läskigt


Jag kom precis hem från skräckfilms-kväll hos AC och CH. Vi såg the Mirrors och den var sjukt läskig. Förstår egentligen inte varför man ser skräckfilmer man mår ju bara psykiskt dåligt av det. Sedan skulle dom andra stanna där så jag skulle gå hem själv i mörkret genom Santa Barbara. Som tur var, var jag lite förutseende så jag hade tagit med cykeln dit upp så jag slapp gå själv. Hela cykelresan hem (på typ max 10 min) gick bra fram tills sista gatan. Jag var nästa hemma och då tittar jag in i en av bilarna som står parkerade på gatan. Tror du inte jag ser världens läskigaste gamla gubbe sitta och glo ut i luften i bilen?! Jag blev så rädd. Om jag inte hade sett filmen innan så hade jag kanske inte blivit så rädd men jag trampade på ganska bra dom sista två hundra meterna hem kan jag säga. Sedan skyndade jag mig in i lägenheten och stängde och läste om mig. Usch jag ska inte tillåta mig själv se mer skräckfilmer, ändå säger jag alltid samma sak till mig själv och gör det ändå. Nu är jag i alla fall hemma i tryckt förvar och ska snart gå och lägga mig så jag orkar springa loppet imorgon.

Min dag började med att jag skulle varit effektiv och gjort massa saker. Det hela slutade med att jag var trött och seg och sov längre än tänkt och sedan inte gjorde något vettigt alls. Vid elva gick jag upp till skolan i alla fall för att köra mitt löppass för dagen. Det kändes faktiskt bättre än det har gjort innan i veckan, det var faktiskt kul. Jag sprang uppe i parken där vi ska ha loppet imorgon och övade starter och grejer för det behövde jag. Nu känns det mer tryggt och jag känner mig mer laddad än jag gjort innan. Jag hoppas det ska gå bra imorgon. Mellan mina starter så kom en man fram till mig och sa att han gillade min löpstil och att han var massör för University of California Santa Barbaras (UCSB) friidrottslag. Han gav mig sitt visitkort och pekade på ett väldigt snyggt hus uppe i parken och sa att han bodde där och om någon i laget behövde massage till ett bra pris kunde vi ringa honom. Han frågade om tävlingen imorgon och påpekade om igen att han tyckte jag sprang bra och att jag verkade ha pigga ben (inte?!) och inga tecken på skador för jag hade en bra löpstil. Innan han kom fram till mig så såg jag att han hade stått och kollat på mig medans jag gjorde min starter och jag kände det var lite creepy men nu förstod jag ju varför han hade gjort det. Efter det joggade jag ner mot skolan igen och tog jag en dusch och gjorde mig i ordning. Därefter hade jag inte mycket tid till plugg. Istället satte jag mig ute på West Campus och åt och tittade ut över hur vackert det faktiskt är här. Ibland får man göra det, bara stanna vardagen och njuta lite. Sedan hade vi team-meeting och packade en lastbil med grejer inför tävlingen imorgon. Vid fyra halv fem var jag hemma igen och var ganska seg. Dom andra hade planerat att gå till AC och CH vid halv sex och jag kände att jag ändå ville hänga på. Jag har med andra ord inte pluggat en sekund idag vilket inte riktigt var planen. Jag får satsa allt på söndag helt enkelt, (hur nu det ska gå) men, men det ska jag väl klara av. Nu ska jag göra mig klar och få lite sömn. Ser min säng här som väntar på mig och det ser ganska lockande ut. Önska mig lycka till inför tävlingen imorgon!

1 kommentar:

Anonym sa...

HEY! Vill du hänga med på Monster Massive i L.A nästa helg? :)