torsdag 16 oktober 2008

16 oktober - Torsdag =)

Äntligen typ helg! Ska bli så skönt. Visst imorgon ska jag köra ett tidigt löppass och sedan tar jag mina alla skolböcker och sätter mig på biblioteket och pluggar och sedan har vi team-meeting klockan två. Därefter ska vi fixa inför vårt home-meet på lördag och efter det så blir det nog inte så mycket mer. På lördag är det tävlingen och sedan hjälper vi till och efter det Barbecue hos coach med laget. Vad som händer på kvällen vet jag inte än men Dezmon fyllde år idag så vi ska nog fira honom med laget på lördag kanske så det blir väl något kul därefter. Söndag blir det heldag och råplugg på biblioteket och sedan är det måndag igen. Så det blir ganska fullt upp och skolrelaterat hela helgen men det är inga lektioner nu på ett tag i alla fall. Därför har jag som vanligt på trosdagar, om vi inte tävlar på fredagar, varit och köpt glass som jag tyckte jag förtjäna. Matlagningen idag blev inte av den heller men jag cyklade till State och handlade en Subway macka där.

Övrigt hade jag PD 140 idag med mina stora, svarta och amerikanska fotbollsspelare. Direkt när jag kommer innanför dörren frågor Ingrid, en annan studievägledare på skolan som var hade oss bara för denna gång, och vad heter hon då? Eftersom vi gjorde namnlek första gången så skulle vi kunna varandras namn. Men när vi gjorde namnlektion skulle vi säga något mera ord som började på samma bokstav som vårt eget namn. Jag hade Super-Sarah men någon tyckte det var roligare att jag hade Sexy-Sarah vilket gjorde att folk inte komma ihåg något annat ord än Sexy-Sarah under lekens gång. Det var också det första jag får höra när jag kommer innanför dörren. Ingrid fråga mig lite skeptiskt; Kom du på det? Jag skratta lite lätt och sa att det egentligen var Super-Sarah men ja någon annan kom på ett annat namn till mig under lekens gång förra gången. Någon minut innan vi skulle börja kommer det in en ny kille i klassen och sätter sig bredvid mig. Gissa vem? Jo Tyler, som jag fick veta idag inte alls heter Tyler utan Roger egentligen men kallas för Tyler, fråga mig inte varför. Han går i min ekonomiklass och bor precis rakt över mig på La Brezza. Han var lika förvånad att se mig som jag var att se honom där. Han spelar baseball i skollaget. Under lektionen gick igenom vad som gör om man är framgångsrik och om prestation och GPA. Vi gjorde inte så mycket, ganska slött.

Efter det fick jag lite tid att plugga inför ekonomi quizet jag hade idag. Det gick väl helt okej hoppas jag. Mattedelen klarade jag helt klart, det är teorifrågorna som jag är lite osäker på om jag klarade tillräckligt bra. Vi får se nästa vecka. Det är gjort i alla fall.

Träningen idag var till en början med ganska okej men bene blev fort sega och 1000 meters intervallerna på bana var inte riktigt min favorit. Paige fråga mig idag om jag inte är mer av en kortdistans löpare. Mitt svar är jag har ingen aning för jag har aldrig testat typ men det kanske jag är vem vet. Det har varit lite tråkigt på träningarna nu i veckan för vi har typ inte varit några tjejer där alls för alla är typ skadade och sjuka och (klena). Så det är jag och Ivana och idag var Paige där också och sedan killarna. Det har gjort att eftersom det bara är de bästa tjejerna där och man har sega ben kan det lätt kännas jobbigt för man blir sist då typ. Som tur är stöttar vi varandra och Ivana har också känt sig lite halt i veckan så vi har gått upp och ner i tempo tillsammans och försökt hjälpa varandra en del. Det funkar faktiskt. Vi behöver inte säga så mycket vi vet bara att vi behöver stöd typ. Efter träningen var det Ice-bath vilket var behövligt.

Nu ikväll har jag inte gjort mycket alls. Jag har typ ätit och suttit vid datorn och plockat i ordning lite bland allt jag slängt om mig under veckan. Sedan har jag funderat. Det är på något sätt lite jobbigt när det är så mycket folk runt omkring en som tar upp ämnet om framtiden och vad man ska läsa, att man borde börja fundera på kurser inför våren nu, välja major, veta vad man vill göra, vad man är bra på, vad man brinner för, att man borde prata med en studievägledare osv. osv. osv. Jag är just nu helt förvirrade när det gäller allt det. Det skapar så mycket frågor och funderingar i mitt lilla huvud. Jag gillar att planera men just nu känner jag bara att jag inte vet. Dessutom känner jag att jag måste börjar fundera på vad jag vill göra med mitt år här. Vad jag vill uppnå med det för jag känner ibland är det svårt att motivera sig till att t ex plugga till ett prov om jag inte vet vad jag har för mål med kursen eller vad jag ska ha det till. Jag ska göra lite research I veckan som kommer känner jag. Jag tror jag kan behöva det. Efter mina mid-terms på måndag så ska jag ha mer tid till annat för någon vecka. Nu ska jag återgå till annat. Ska nog sova snart eller plugga lite innan jag somnar. Ha en bra helg gott folk!

1 kommentar:

Johanna linnea petersson sa...

va härligt, :) hur länge har du vart borta då?