söndag 19 oktober 2008

20 oktober - Två midterms på schemat

Först var det midterm i bokföringen som gällde. Innan vi började hörde jag en del som hade pratat med dom som hade gjort provet precis innan som sa att det var omöjligt att klara. Jag kände ändå jag hade fattat det hela innan men nu blev jag lite orolig men ändå lite lugn. För om ingen typ hade klarat provet i den andra klassen behövde inte jag känna att jag var dålig om jag misslyckade. När vi väl fick provet var det 40 true and false och 60 multiple chose questions. Men jag hatar dom här testen här borta, jag vill kunna skriva egna svar. Det är så lätt att råka svara fel alternativ eller om man inte läser fråga eller svaret ordentligt. Det låter lättare, tyckte jag också innan jag väl gjorde det, men jag skulle nog föredra egna svarsfrågor faktiskt. Men här i USA är det nästan bara sådan här prov. Jag började göra mitt prov i alla fall och efter ett tag kommer min lärare fram till mig och säger att jag inte får använda min miniräknare. Det är en sådan där miniräknar man har i Matte B och C där hemma. Hans ursäkt var att man kan skriva bokstäver men den. Så jag fick mitt under provet gå upp på övervåningen i byggnaden och låna en sån liten enkel miniräknare uppe i mattelabben. Sur gick jag sedan ner och gjorde klart mitt prov. Det kändes helt okej men jag kände ändå att jag trodde jag kunde det bättre. Det var en del trickiga frågor men vi får se hur det går. Jag hoppas i alla fall jag får ett B på det i alla fall. För jag hade verkligen pluggat till det.

Sedan på lunchen pluggade jag Investment och sedan var det träning. Det var lugn träning idag och jag kom därifrån ganska tidigt för en gång skull för att vara måndag. Därefter beslutade jag mig för att stanna kvar på skolan och hoppa över att gå hem för det tar bara massa tid. Typ 45 minuter till ingenting. Därför gick jag till kafeterian och köpte mig något att äta och sedan gick jag till biblioteket och pluggade vidare inför kvällens midterm i Investment. Jag kände ändå att jag hade ganska bra koll på det när jag väl gick till lektionen. Till min förvåning var typ bara en tredjedel av klassen där på provet som avgör 35 % av betyget. Visst det är många äldre som tar kursen som gör det mer för skoj skull men ändå. Provet kändes faktiskt mycket bättre än vad jag trodde det skulle göra. Alla frågor fram tills 80 gick helt okej. Sedan vad hände? Jag fattade ingenting av dom sista 0 frågorna och till min besvikelse insåg jag att det skulle sänka hela mitt betyg jätte mycket på det här provet. Det bara kändes så konstigt för jag kände att jag hade missa den där delen helt eller något. När det var en kvart kvar säger läraren: Oj jag tror det har blivit något fel här för dom sista 20 frågorna är på kapitel vi inte har gått igenom så jag kommer inte räkna med dom. Fatta hur lättad jag kände mig. Även om jag gärna hade velat veta det innan för jag la mycket tid på dom frågorna. Två timmar tog det och sedan började ja g hemåt. Väl hemma var jag jätte trött så jag hamna i soffan med dom andra och tittade på One Three Hill. Nu är jag i alla fall klar med den här dagen vilket är en sån lättnad. Nu blir det lite lugnare ett tag vilket är skönt!

Inga kommentarer: