onsdag 29 oktober 2008

30 oktober - Halloween helgen har börjat

Idag hade vi team-meeting och vi gick igenom lite vad som händer härnäst. Vi ska fortsätta träna tills alla har tävlat klart. Det vill säga två veckor till eller något förmodligen. Sedan delades det ut T-shirtar till dom som hade blivit nominerade till bästa insatsen på Santa Barbara Inventional. Kul nog fick jag faktiskt en T-shirt. Det är alltid kul när lagkompisarna också nominerar en och ser ens prestation. Jag var också en av high-lightsen från WSC som coach hade tagit fram. Det känns skönt att även han såg att jag verkligen gav allt i loppet. Men tävlingens största high-light blev Amber. Hon sprang ett riktigt bra lopp så det är förståligt. Dessutom fick hon och vi reda på idag att hon faktiskt hade gått vidare individuellt också till So Cal med Paige. Visst blev jag glad för hennes skull men jag var bara en halv minut efter henne och det som stör mig mest var att hon inte alls ville gå vidare förens på själva dagen. Hon ville bara att säsongen skulle ta slut men sedan får hon tävla ändå. Hon vill tävla nu eftersom hon kom på att detta kanske kunde vara hennes sista lopp för alltid och därför gjorde hon så bra ifrån sig också. Det känns bara lite surt att hon går vidare som inte ens ville att vi som lag skulle gå vidare innan. På träningen var det ganska lamt jag var inte riktigt taggad för det men det var bara lätt löpning så det fick gå.

Senare på kvällen skulle vi jobba för laget på en high-school amerikansk fotbollsmatch och sälja korv och hamburgare. Det var lite segt men vid nio kunde jag knalla hem. Väl hemma mötets jag av Skaris och Samir. Senare kom Johan och hans bror och kompis hem från LA och det blev lite dricka och en lugn fest på La Brezza. Jag träffade även en kille från fotbollslaget som bor här. Han snacka om att han hade sett mig mycket och velat hälsa på mig men inte vågat för jag verkade helt ointresserad och ovetande om vem han var. Han hade brutit benet så jag höll honom lite sällskap. Sedan gick jag tillbaka till dom andra och fortsatte här. Äntligen helg!

Inga kommentarer: