söndag 26 oktober 2008

26 oktober - En söndag i verkligheten

Livet är inte alltid en dans på rosor och idag har varit en sådan dag. Jag vaknade och kände mig ännu värre än igår. Jätte snuvig och huvudet kändes som en ballong. Jag vaknade ganska tidigt och gick därför upp var det bara jag som var vaken i lägenheten. I Sverige har dom tydligen ställt om tiden idag men efter mycket om och men fick jag reda på att vi inte ställer om den förrän nästa söndag vilket förklarade varför alla mina klockor gick olika. Efter min fruost gick jag ut och satte mig i solen och pratade med mamma på Skype framför datorn. Jag saknar henne och en del andra ganska mycket, speciellt idag. Det var en sådan jobbig dag idag när man bara vill krypa under täcket och gömma sig och vakna en annan tid och dag. Jag hatar söndagar! Jag vet inte men det är verkligen värsta dagen på hela veckan, och jag är expert på att ha söndagsångest. Men jag hade mycket jag var tvungen att göra idag eftersom veckan kommer bli smockade med saker att göra. Jag bestämde mig ändå för att skjuta upp halloween klädseln till en annan dag och mina tävlingsskor orkade jag inte fixa alls så jag får helt enkelt springa i mina vanliga löparskor som jag gjort hela säsongen. Det känns dessutom som nu när jag inte mår bra heller vet jag inte hur mycket dom skorna kommer hjälpa mig ändå. Vi får se. Istället gjorde jag lite bokföring, tvättade, plockade i ordning, lagade mat (tacos och köttfärssås), sov en timma, försökte plugga ekonomi men det gick inget bra för inget gick in det var bara ord. En hel del fick jag ändå gjort. Imorgon kommer bli en sådan spring-från-det-ena-till-det-andra-dag med först lektion i ekonomi med analys-prov sedan vidare direkt till bokföringslektionen. Efter det blir det löpning och sedan lagmöte. Sedan hem och äta lite och sedan tillbaka för Investment lektion. Hemma igen efter nio. Så imorgon kommer jag mest springa mellan det ena och det andra. Jag ska försöka somna tidigt nu ikväll så jag får tillbaka lite energi inför morgondagen. Tisdag bär det sedan av mot Santa Maria för WSC Championship.

Inga kommentarer: