fredag 24 oktober 2008

24 oktober - Mat för en hel månad minst sagt

Idag vaknade jag tidigt fasten jag inte ville men jag har börjat få så svårt att sova på det senaste. Jag vaknar tidigt fasten jag inte behöver och sen sover jag jätte oroligt vilket gör att jag blir så trött. Efter en värktablett och lite halvsömn till gick jag sedan upp i alla fall. Morgon var ganska lugn, frukost och lite plock med det ena och det andra. Sedan ringde jag hem och jag fick pratat lite med mamma på Skype. Alla där hemma har höstlov nu, det känns ganska avlägset här borta. För även idag stod termometern på 30 grader. Efter det tog jag tag i mitt liv och bytte om jag gjorde mig klar och gick ner på State St. Där tittade jag efter löparskor men det var inte det lättaste. Var inne på Nordstroms, typ NK i Sverige, för dom har bland annat löparskor också bland alla fancy Gucci väskor m.m. Jag frågade första bästa kille i kostym på skoavdelningen och sa att jag behövde running flats. Han kollade konstigt på mig och visade sedan vanliga löparskor så jag fick förklara för honom att running flats är lätta löparskor för tävling. Han visade mig då några liknande träningsskor som han redan visade och jag insåg att han visst ingenting om vad han pratade om. Jag har själv jobbat i butik och jag vet, han visst inte vad han prata om. Jag tack för hjälpen och gick därför därifrån. Istället tog jag en sväng på State St. och hittade bland annat ett par helt vanliga jeans och en vit tröja i på Forever 21 affären här i stan (okej det är inte Forever 21 men nästan, dom säljer en del Forever 21 grejer). Därefter gick jag upp mot Rahls för att handla mat. Jag var där hur länge som helst men gick sedan därifrån med mat för en månad ungefär. Så från att ha tittat på mina hyllor som bestod av i stort sätt havregryn är nu smockfulla med det ena och det andra. Imorgon ska jag laga mat! Efter det åkte jag hem och sedan tog jag cykel till Santa Barbara Runners för att göra ett nytt försök med att hitta tävlingsskor. Vilket inte gick bättre det. Jag har för små fötter så dom hade bara ett par vilket inte alls kändes bra. Han sa att deras butik i Goleta hade mycket mer av flats så han rekommendera mig att åka dit. Det jobbiga är bara att det är så långt och tar sån tid med buss. Då vill jag ha bil! Om jag ska vara här i mer än ett år ska jag definitivt skaffa bil kan jag säga så man blir mer fri och kan ta sig runt lättare. För det här är inte som Sverige. Så jag vet inte hur jag ska göra med löparskorna alltså. Jag måste ha dom senst på måndag morgon om det ska vara någon idé. Jag får kanske försöka fixa det på söndag men jag vill inte att det ska ta hela dagen. Vi får se. Coach vill ju verkligen att vi ska ha dom till tävlingen på tisdag men det känns som det är lite onödigt att köpa ett par också när de kostar typ mellan 50-100 dollar och jag kanske ska använda dom två gånger max denna säsongen. Det är till friidrotten till våren igen jag kanske får användning för dom. Vi får se hur jag gör.

Snart kommer Johan hem med sin bror och hans kompis som kommer från hit nu och ska vara här i en vecka. Så det kommer bli ännu mer folk här nu på denna lilla yta. Vi ska nog dra med dom direkt ut till IV så dom får känna på livet i Santa Barbara på en gång.

Imorgon är det tidig löprunda så det kan inte bli för sent i kväll. Efter det ska jag ner på State St. med Sofia och shoppa. Jag ser verkligen fram emot det. Även om jag shoppa lite idag vill jag shoppa massa mer. Vem vill inte det. Det är bara ekonomin som kan stoppa en, vilket det tyvärr gör för ofta. Dessutom ska jag försöka fixa en halloween klädsel imorgon hade jag tänkt. Det börjar dra ihop sig till den stora helgen här nu ju. Kvällen blir det nog IV. Nu ska göra mig klar! Ha det bra i värmen (här) eller i blåsten och kyla i Sverige för er som befinner er där! Lev livet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha det var tur att jag äntligen fick höra resultatet, det är ju riktigt spännande!

Själv tar jag inte löpningen lika seriöst längre. Anledningen till att jag gick med var ju för att träffa vänner, och nu har jag tre tjejer som inte är speciellt seriösa med sin löpning, men det passar egentligen mig. Dessutom har jag fått benhinneinflamation, förmodligen pga att vi springer på mycket hårde underlag. Men nu har jag köpt nya löpar skor och ska precis ge mig ut på en morgonrunda..

Ha det bra, och lycka till med alla meet!