onsdag 8 oktober 2008

8 oktober - Ännu en väldigt, väldigt varm dag i Santa Barbara


Idag vaknade jag av ännu en varm dag. Solen sken och det var redan väldigt varmt nr jag gick upp på morgonen. Amber tala om för mig att det är väldigt ovanligt att det är så här varmt även om vi befinner oss där vi faktiskt är. Det brukar i vanliga fall kylas av vid den här tiden. När jag kom hem idag vid sex var det fortfarande 79 F dvs. ungefär 27 grader. Under träningen var det ännu varmare och vi gjorde intervaller på en basebollplan längre bort så vi hade ingen tillgång till vatten eller något så det var ganska jobbigt. När vi väl kom tillbaka till skolan igen var det så gott med vatten kan jag lova. Det finns inget bättre än vatten när man är jätte törstig och har den där helt uttorkade känslan i munnen. Ändå hade jag försökt, som jag alltid gör, dricka mycket under dagen men idag hjälpte det faktiskt inte. Det jobbiga med att hela tiden behöva dricka så mycket vatten i förebyggande syfte är att man behöver gå på toa typ hela tiden. Även om det verkar som att jag klagar på det fina vädret vill jag inte göra det. Man ska ju inte göra det men det är faktiskt lite jobbigt att träna i 30 graders värme, i skuggan, när man själv är i stekande solen. Däremot är det fortfarande väldigt vackert här som alltid. Man kan aldrig sluta beundras av var man faktiskt befinner sig.

Jag har ett problem. Jag har alltid så himla mycket grejer att bär omkring på hela tiden. Mina ekonomiböcker är det största du kan tänka dig, även om man bara har en varje dag är den tung nog, sedan har jag ibland lite träningsgrejer och lite mat. De får inte riktigt plats i min väska och dessutom är det jobbigt att bära på. Jag har testat att ha en sportbag men det är så otympligt. Det är väldigt många som faktiskt har ryggsäck här på college. Känns lite som man gick på lågstadiet när alla hade dessa färglada ryggsäckar, men jätte många har det faktiskt här. Visst det är väldigt praktiskt för det är mycket att bära på men snyggt? Nej knappast, och ännu mindre snyggt om man har klänning och ryggsäck eller något liknande. Det funkar ju inte. Ändå har jag faktiskt funderat seriöst på att skaffa en ryggsäck (tänka sig Sarah har faktiskt tänkt tanken). Det är ju faktiskt praktiskt även om det är väldigt fult. Eller så funderar jag på att köpa en mindre sportbag men det är jobbigt att ha också och inte särskilt snyggt det heller. Annars kan man ju alltid ha den väskan jag har och en påse med allt annat än böckerna i. Jag har redan gått halva terminen och inte kommit fram till något smart. Någon som har någon idé?

Idag har jag annars haft bokföring, träning, Ice-bath, lagat mat, sett Top Model och pluggat en del. En hyfsat vanlig dag med andra ord. Ne nu ska jag snart sova för imorgon blir det tidig löpning innan min ekonomilektion där jag för övrigt har ett analysprov att göra om supply och demand kurvor.

Inga kommentarer: