fredag 3 oktober 2008

4 oktober - Regnet får fram nya sidor av folk och oväntade händelser

Jag hade svårt att sova så jag gick upp ganska tidigt. Idag var första dagen under min tid här som det faktiskt regnade. Nu har jag varit här i 2 månader och en dag. När det regnar här är det en ganska stor händelse och mycket större än hemma i Sverige där det alltid regnar. Det konstiga är att folk faktiskt saknar regnet här, och så också jag. Det är så mysigt att bara känna att man kan stanna inne och fixa och inte behöva gå ut. För ingen går ut när det regnar här för folk är inte vana vid det. Dagen började med att jag plocka i ordning lite och pratade med Angelica på msn och så. Bara tog det lugnt och hade det bra inomhus med regnet utanför. Eftersom det var fest här igår såg lägenheten ut som *** och det har väl att göra en del med att det inte har blivit städat här innan heller. Jag kom då med förslaget till mina rumskompisar om en storstädning när det enda regnade där ute. Jag fick faktiskt med mig allihopa på idén och vi började storstäda. Tänk vad lite regn kan få fram sidor av en som annars inte händer när solen skiner. Plockade i ordning, damsög, städa badrummet, moppade golvet och allt. Efter två timmar var vi helt klara och helt plötsligt så lägenheten riktigt fin ut. Dessutom slapp man ha strumpor eller skor på sig för att golvet var så skitigt. Nu slapp man gå runt i en massa sand. Hur skönt som helst.

Därefter gick jag ut på en löprunda på 35 min även om det var vilodag idag men jag tar söndag som vilodag istället. Jag ville passa på att få springa när det faktiskt inte var så varmt, 18 grader, och duggregn. Benen kändes jätte bra fasten jag tävlade igår och inte har vilat en dag sen förra söndagen. Så jag sprang väl mer än recovery idag men jag har hela dagen imorgon och vila mig inför veckan som kommer. Det var en riktigt bra löptur efter stranden.

Sedan var tanken att vi skulle gå upp till AC och CH för att ha grillkväll, dom två och vi fyra. Vädret hade nu blivit bättre när vi väl började gå upp till dom vid sex. Där grillade vi nere vid deras pool men det blev kallt och mörkt ganska fort så vi åt uppe i deras lägenhet. För min del blev det grillad kyckling och pastasallad. Jätte gott. Vi spelade kortspel och hade det allmänt bra.

Idag var det Dave’s (Ambers pojkvän) 21 års fest men jag visst inte riktigt hur jag skulle ta mig ut till IV och DP. Jag kände inte för att ta bussen själv eller ta en taxi så jag fråga Fabian om han kunde köra. Det kunde ha så klart så han hämtade upp mig och Johan, Skaris och AC som hade ändrat sig vid tio hemma hos AC. Då bar det av mot IV. När vi kom fram var det inte så mycket folk där men det var många jag kände så det var kul. Nästan alla i laget var där och några andra jag också känner. Jätte kul att träffa fler av dom andra utanför alla träningar och allt. En del av dom umgås jag ju med ibland men inte alla. Vi hade jätte kul där och de kom och gick en del folk. Jag var mycket med dom i laget och senare åkte Johan och alla svenskarna hem men jag stannade och sov där hos Amber med några andra i laget som också bor i Downtown och Mesa. Det var en lyckad kväll och det var riktigt kul.

Sometimes things just happens…


Sarah, Amber, jag, Ivana och Jenn!

Inga kommentarer: