söndag 12 oktober 2008

12 oktober - Många tankar, funderingar och saker som måste bli gjorda


Snart börjar Brothers and Sisters så jag har datorn i knät så jag kan göra två saker samtidigt.

Idag vaknade jag tidigt eftersom jag var duktig nog att somna tidigt igår. Så jag tog det ganska lugnt på morgon och pratade bland annat med mamma på Skype. Alltid kul att prata med henne. Hon förstår mig utan och innan. Hatar bara det dr bruset som blir med jämna mellanrum när man pratar på Skype. Det förstör hela grejen. Under tiden jag pratade med henne fick jag två jätte gulliga mail från mina underbara vänner där hemma, Frida och Angelica. Det är gör en alltid så glad. Deras ord är viktiga för mig och dom säger saker som bara dom kan. Jag saknar dom men ändå som Angelica sa; det känns fortfarande som vi är så nära varandra fast så långt bort. Skillnaden är bara att vi inte gör saker tillsammans längre fast vi delar ändå det som händer oss. När jag från mail eller pratar med dom där hemma på msn eller liknande blir jg ofta ganska känslomässig först och väldigt glad. Jag saknar dom men ändå mår jag så bra av att prata med dom.

Efter att jag efter ett bra tag pratat med mamma bestämde vi oss för att jag skulle ta tag i min dag och få lite saker gjort och hon få gjort sitt innan hon skulle få sova. Jag började då plugga lite ekonomi och sedan gick jag vidare och gjorde en bokföringsuppgift. Därefter loggade Frida in på msn så jag pratade med henne. Det var en av dom få gångerna jag har gjort det här borta. Det var så kul att få prata om vanliga saker vi alltid pratar om och få höra mer om hennes tågluff och vad som väntar henne i Italien nu. Nu åker hon snart till Italien, Milano som aupair i ett halvår. Angelica åker till Branäs för att jobba som skidlärare i december till april och Amanda får reda på om hon får jobb där också i veckan. Alla drar ifrån Göteborg ser det ut som.

Jag tala om Santa Ana vindarna igår, nu kom nyheterna på här i pausen. Vad är inte första nyheten om en skogsbrand i Los Angeles. Coach hade rätt.

Efter att jag var jag tvungen att fortsätta mitt pluggande och sluta prata med Frida för jag hade fortfarande mycket kvar att göra innan dagen fick vara slut. Jag började med Investment och började gå igenom kapitlen inför mid-termen som kommer snart. Jag hade jätte svårt att koncentrera mig men till slut kom jag in i det och fick lite gjort. Idag har många tankar vandrat genom mitt huvud som har stört min koncentration. Jag har ganska svårt att egentligen tala om vad det är. Det känns mer som att det bara är en miljon tankar och funderingar. Jag blir inte ens känslomässig mera känslokall för jag vet inte ens vad det är. Efter en hel del plugg gick jag ut på en promenad på 45 min för att få lite luft och röra på mig och rensa hjärnan. När jag kom hem var jag jätte hungrig så jag var tvungen att göra mat men det blev bara äcklig korv och lite pasta för jag orkade inte laga kycklingen som jag hade tänkt. Sedan plugga jag lite till och nu sitter jag här. Brothers and Sisters är precis slut och jag ska snart gå och lägga mig. Imorgon är en jobbig måndag som vanligt. Jag uppdaterar bloggen som vanligt i veckan och om jag kommer på vad det är som är det är som snurrar i mitt huvud så kommer det. Egentligen vet jag vad det är som snurrar i huvudet men jag har svårt att uttrycka det för någon annan. Sov gott och ha en bra vecka!

Inga kommentarer: