torsdag 30 april 2009

30 april - Valborg, men inte här inte

En vanlig torsdag och så många sådana valnliga torsdagar är det inte kvar längre. Det är bara två veckor kvar i skolan plus finals veckan men det är ingen riktig skolvecka även om det är väldigt viktigt. Snart är jag tillbaka i Sverige. Här borta firas inte Valborg så det var heller inget vi firade idag. Däremot kanske vi ska fira det imorgon hos Alina och svenskar nere på Chapala imorgon kväll men vi får se.

I natt sov jag över elva timmar. Jag var sjukt trött från veckan men jag var fortfarande trött under dagen vilket inte kändes som jag borde varit. Men det blir väl så när det blir för många nätter i rad med för lite sömn innan.

Vädret här har varit sämre än vanligt det senaste utifrån vad det är för årstid. När man pratar med dom där hemma i Sverige och får höra att dom till och med har bättre väder än oss, är det något som är fel. Visst 18 grader och sol men det är ingen sommarvärme här direkt. Hösten var så mycket bättre, vädermässigt men förhoppningsvis får vi bättre väder här snart igen. Januari var däremot sommarvärme så det blir helfel bara. Jag och Emily låg utanför och sola i alla fall för så kallt är det ändå inte, bara lite när det blåser.

Något som skrämmer upp mig just nu är svin influensan. I Ventura stängde minst två skolor pga av att elever blivit smittade. Vilket är 30 min härifrån. Det är så nära och så många dör och det är inte bara en lite vanlig influensa. Det som skrämmer mig mera är att i Sverige och på aftonbladets hemsida (min startsida) står det om hur Sverige förbereder sig för svin influensan och hur viktigt det är med att tvätta händerna och liknande. Där har ingen ens blivit smittad eller nått. Jag däremot befinner mig sjukt nära områden där massa har dött av det. Jag var som tur var inte i Mexiko under Spring Break som så många andra var.

Kvällens aktivitet blev filmkväll med tjejerna och Cliff vilket var mysigt.

Inga kommentarer: