tisdag 14 april 2009

14 april - Föreläsningen av grundare till företaget bakom UGGS och ansökan till högskolan

Bokföring idag. Det börjar verkligen gå mot sitt slut nu känner man för det är inte långt kvar på terminen vilket både är skönt och tråkigt. Efter det gick jag hem fick i mig lite och äta och sedan gick jag iväg för att boka tid med min counselor för studievägrådning. Så jag ska dit på måndag. Jag gillar verkligen henne och hoppas hon och jag kan komma på någon bra plan för min framtid. Hon nämnde även Div II kanske kunde vara något för mig efter SBCC, vem vet?

Det var blåsigt på träningen idag så det gjorde det hela mycket tyngre men det var inget jätte jobbigt pass så det funka. Efter träningen kom jag hem och skulle börja laga mat och annat när jag fick syn på att föreläsningen för min Business klass jag trodde var på onsdag var idag. En timma senare så jag gick göra mig i ordning och äta och sedan gå iväg. Föreläsningen var faktiskt ganska intressant. Det var en man vid namnet Doug Otto som intervjuades och berättade om sin framgångsrika karriär som företagare. Han är grundaren av företaget Decker som är ägare av UGGS. Väldigt fascinerande person faktiskt och att han tar sig tid att komma hit. Jag önskar att jag hade en sådan passion som han pratar om. En passion för något man kan skapa ett företag på men jag kan inte se mig som en egen företagare för jag har verkligen inga idéer. Det kanske kommer men jag skulle i nuläget mer kunna se mig som någon som jobbar för ett stort och redan etablerat företag. Däremot är jag avundsjuk på personer som faktiskt har idéer de brinner så för. Jag hade verkligen också velat hitta det. När jag gick hem sen höll jag på att blåsa bort. Vindarna här är bra starka och det är tydligen stormvarning. Elen gick till och med av en stund innan idag på dagen på grund av blåsten.

Nu har jag även skickat in min ansökan till högskolan i Sverige. Blev en blandad kompott måste jag säga av ekonomiprogram och kurser. Däremot är ju Handels i Göteborg högst upp på listan men det kan bli svårt att komma in, för svårt. Det är så tråkigt att vara riktigt bra men inte tillräckligt bra.

Inga kommentarer: