onsdag 8 april 2009

7 april - Jag blåste nästan bort idag

Idag var ännu en morgon när det var svårt att gå upp. Ingen Emily här gör det hela så mycket svårare. Förhoppningsvis kommer hon imorgon däremot. Business lektionen var faktiskt riktigt bra idag. Sedan gick jag hem och fick prata med mamma och pappa på Skype. Jag måste bara erkänna att jag verkligen har hemlängtan till Sverige. Även om jag trivs hur bra som helst så längtar jag bara hem till landet Sverige. Egentligen inte så mycket vänner och familj (även om jag klart längtar efter dom också) men mer till själva Sverige. Bara att få vara hemma där allt känns så hemma. Däremot har jag kommit till den punkten nu när allt här känns som hemma också på något sätt. Det är min vardag och har varit de senaste åtta månaderna. Men på något sätt är alltid hemma, hemma.

På ekonomin idag fick vi reda på att provet är framflyttat till onsdag istället för måndagen vilket var en lättnad. Dessutom kollade jag mitt resultat på senaste provet och jag fick A på det. Hur bra som helst så nu har jag A på tre av fyra och hon räknar bort ett resultat så jag behöver knappt göra nästa prov i stort sätt. Skönt för jag har mycket den veckan så då slipper jag fokusera så mycket på det utan kan fokusera på det andra istället. Det gör även att jag nog kan hoppa över lektionen på måndag och göra mina tester för vi sköt även upp analysprovet, förhoppningsvis tills efter sista vanliga provet till och med.

På träningen idag höll vi på att blåsa bort på banan. Det var speedworkout vilket var ganska tufft när de blåste så mycket på ena långsidan att när man sprang kändes det som man stod stilla. Det är däremot bara göra sig beredd för fredag där väderprognosen säger; 14 grader, regn, T-storm, 15 mph och kanske åska. Perfekta förhållanden, eller inte. Så idag var nog bara en liten del av vad som väntar på fredag. Då åker helt klart vinterjackan med och fyllt och paraply. Paige var tvungen att åka hem idag, så hon kommer inte tävla på fredag. Om det är bra eller dåligt för min del vet jag inte. Vi skulle sprungit 1500 och 3K tillsammans. Nu får jag springa 1500 själv och 3K med Amber. Ivana kommer inte heller tävla så det kommer känns konstigt. Bara jag och Amber bland tjejerna för långdistans.

Jag har fått svar på mail om min räkning. Tydligen måste jag betala den och halva summan är från mitt läkarbesök i höstas som de inte har skickat mig någon räkning på innan. Mitt försäkringsbolag täcker tydligen inte sådana kostnader. Jag ska däremot få hjälp av henne som maila mig att få igenom att jag inte ska betala men den chansen är ganska lite med ändå. Däremot ringde jag senare på dagen för att få en uppdaterad summa men då hade de tydligen tagit bort min gamla räkning för hon kunde inte hitta den så tydligen ska jag få en ny hemskickad som nog är en mindre summa på. Så vi får se vad som kommer med posten.

Inga kommentarer: