fredag 17 april 2009

17 april - En mer ledig fredag än vanligt

Idag har jag insett att jag ska försöka strunta i att oror mig så mycket för allt och låta saker stressa upp mig för mycket. Det löser sig, jag är fortfarande ung. Jag kanske stanna här ett år till och ser sen vad som händer, jag kanske åker hem och jobbar hela sommaren och sedan reser eller bara randomly gör vad jag känner för, jag kanske börjar plugga på handels, jag kanske får världens erbjudande om jobb. Vem vet? Bara för att jag gör något nästa år betyder det inte att allt annat är borta, de kan jag göra året där på. Nu låter jag väldigt optimistisk och jag försöker. Jag har svårt att bara spontant se vad som händer men jag ska försöka så gott jag kan för det kan jag nog behöva. Dessutom varför oroa sig för saker jag inte kan påverka?

Jag fick lite plugg gjort innan det var träning. Det var sega ben på träning och jag och Amber mest lallade runt i något som jag knappt kan kalla tempo i 30 minuter. Imorgon tävlar alla Prelims (vilket jag också hade velat så mycket för 1500m men nästa år kanske). Vi som inte tävlar förens nästa helg har ändå ett träningspass men vi vill ju med och titta. Bussen går nio till Ventura vilket betyder att vi fem ska träffa coach på banan klockan sju för dagens träningspass innan vi åker iväg och hejar på alla andra. Det blir tidigt, tidigt men en sak är ju bra då är vi klara med passet för dagen i alla fall. Dessutom är jag ju inte ensam om att träna så att ha dom andra där kommer hjälpa. Efter träningen mötte jag min kära businessgrupp nere hos Alina för att få lite arbete gjort. Vi gick till ett fik och satt där en stund och fick lite gjort. Sedan hängde jag med Alina hem en stund innan jag gick hemåt för imorgon är det tidigt.

2 kommentarer:

Remove Before Flight sa...

Tips för mera besökare:)
http://www.viraltrafik.se/?Vikinicky

tina sa...

hejsan! vet inte riktigt hur jag hittade in till din blogg, men jag är glad att jag gjorde det. jag är riktigt sugen på att åka till USA, och eventuellt plugga. har faktiskt kollat lite på santa barbara tex, så skulle gärna vilja veta lite hur det är. typ ALLT. åkte du själv? svårt att skaffa visum? hur länge är du där? läser man tillsammans med amerkianare eller är där speciella program för oss "invandrare" haha. är väldigt tacksam för alla svar och tips jag kan få :)

om du inte vill svara här så får du gärna srkiva på mail: undeer__@hotmail.com

:)