torsdag 9 april 2009

9 april - Ännu en skolvecka har gått

Det är sjukt vad tiden går fort. Nu har ännu en skolvecka gått. Dagen har varit ganska bra. Bokföringen klarade upp en del frågetecken och sedan fick jag mailat över och scannat in det som hon som ska hjälpa mig med räkningen var tvungen att ha. Papper på allt, är vad som gäller här. Annars har min dag varit ganska händelsefattig (är det ett ord?) som min vecka i övrigt. Inget uppseende väckande men det kan det ju inte alltid vara heller.

Mina ben var sega på träningen även idag och det gör mig lite orolig för imorgon men det ska nog gå ändå. Jag försökte stretcha ordentligt i alla fall och jag hoppas det kan hjälpa lite. Imorgon är alltså (nästan helt hundra) min näst sista tävling för säsongen vilket känns lite sorligt, att det redan snart är över. Vi åker imorgon klockan halv nio ner söderut förbi LA mot Huntington och Newport Beach där vi tävlar på Orange Coast Classic Meet.
Det är en öppen tävling så det kommer vara många skolor där och inte bara City College (våran division) utan också från fyra års universitet som är och ska var bättre. Så det blir tufft motstånd men det är kul, bara man inte kommer sist. Väderprognosen för imorgon säger fortfarande; regn, åska, T-storm, 15 km/h och kallt. Det kan bli spännande. På något sätt gör dig mer orolig men ändå inte. För vad kan jag göra åt det? Det enda är bara att det är mitt sista 1500m och 3K lopp för säsongen och jag hade velat springa på nya PR vilket självklart blir mycket svårare med de väderförhållandena. Men som sagt vad kan jag göra åt det? Det är bara göra mitt bästa och verkligen försöka hålla värmen mellan och innan loppen, vilket kan vara svårt. Jag springer som sagt 1500m och 3K imorgon, 1:45pm och 4:10pm så det var mindre vila mellan loppen än jag hade fått reda på sist men jag hoppas det ska gå ändå. Jag har aldrig sprungit två så långa lopp på en och samma tävling innan men jag ska göra mitt bästa. Just nu känner ag mig nervös men ändå lugn på något sätt. Vi får se imorgon hur det går. Håll tummarna för mig!

Ikväll kommer Emily hem. Leigh ska åka och hämta henne vid nio. Visst, jag har saknat henne men det hade varit skönt om hon hade kommit imorgon faktiskt så jag hade fått sova ostört i natt, dagen innan tävling. Men det ska bli kul att ha henne tillbaka igen. Dessutom, vilket jag är lite mindre glad över, kommer hennes bästa kompis Amanda hit med 4 (!) fotbollskompisar för att sova här i natt. De har varit i LA i veckan och skulle sova här i natt innan de åker hem imorgon. Men det ska nog gå bra. De kommer nog sent däremot så jag vet inte hur mycket jag kommer se av dom ändå. Bara jag får sova ostört i natt är jag glad. Nu ska jag packa sakerna för imorgon vilket blir bland annat vinterjacka, paraply, filt, tjocka kläder m.m. Jag hatar och frysa! Därför sitter jag nu med en stor filt runt mig i vår kalla lägenhet.

Inga kommentarer: