tisdag 7 april 2009

7 april - Inte mycket framgång med min räkning

Idag gick jag upp tidigare än normalt för att jag skulle hinna till the Health Center innan jag började för att fråga om hjälp med min räkning. De enda jag fick var ett telefonnummer till ännu en person. Snart känner jag bara att jag betalar den där *** räkningen för att slippa behöva ringa ännu fler personer som bara skickar mig vidare någon annanstans. Efter min lektion gick jag hem och sedan hem för att ringa det där samtalet. Hon var trevlig men, förvånande, skickad hon mig vidare till ännu en person som skulle ringa upp mig senare. Hon ringde upp en halvtimma senare och sa att hon skulle kolla på det men jag behövde scanna in räkningen och maila över den till henne. Så jag fick skynda mig till biblioteket innan träningen och scanna in det snabbt och skicka iväg det på mail till henne. Jag har däremot inte fått något svar från henne än så jag hoppas verkligen det var rätt mailadress och att hon svarar mig imorgon. Jag hoppas verkligen på ett positivt svar imorgon!

Träningen idag var bara 45 minuter och jag fick tänka en del när jag sprang. Det är det bästa. Löpningen rensar tankar, så som en promenad gör. Det började regna efter halva sträckan men det gjorde mig inget. Jag har insett att när jag har mycket och känner mig stressad och mår halvbra drar jag mig gärna undan och håller mig för mig själv vilket inte är bra. Jag pratade med coach idag förresten och vi kom i stort sätt överens om att jag ska springa 1500m och 3K på fredag. För 5K blir för långt, vilket han inte rekommenderar. Jag vill ha minst ett lopp där jag springer massa varv för att mentalt ställa in mig, 3K. Sedan trodde han jag klarar 1500m också om jag vill springa det för det är 3,5h emellan och om jag känner mig väldigt trött kan jag korta ner långpasset på lördagen. Dessutom är chansen minimal att jag kvalificerar mig efter 5K så därför har jag bara två tävlingar kvar med två veckor emellan. Det känns jätte sorligt men därför vill jag springa 1500m också för jag vill inte att det sista 1500m loppet redan ska ha varit över. Det är bara 6 löpare som kvalificerar sig för 5K till nästa steg och Glendale har sex löpare som alla är bättre än Paige och jag skulle tro dom springer på mellan 17-18 minuter. Så det är ganska kört. Däremot vill jag göra ett riktigt bra lopp den helgen så jag ska verkligen försöka fokusera på det och göra allt för att vara tillräckligt förberedd för det. Det dumma är att jag har tre midterms den veckan så det är mycket den veckan. Dessutom får jag börja välja sommarkurser den veckan och borde gjort mina tester och pratat med en counselor. Så det blir mycket fram till dess. Jag ska försöka ta hand om mig själv så gott jag kan till dess för annars kommer det hela inte funka. Det var vad jag bestämde mig för idag. Däremot känner jag mig fortfarande väldigt förvirrad inför allt framöver och vad jag vill och ska göra.

Sometimes I wish I was 10 again when there wasn’t so many options and when the problems were so much smaller. When your parents made the big decisions for you and when you didn’t need to decide everything by yourself. When life was easier.

Inga kommentarer: