torsdag 2 april 2009

2 april . Sista heldagen på resan

Idag var sista riktiga heldagen vi hade på vår resa och hemma hos Emily så idag skulle vi försöka fixa det mesta innan vi skulle bege oss iväg tillbaka till Santa Barbara. Först blev det en alldeles för lång storhandling i en enorm mataffär. Eftersom det tog så lång tid fick vi sedan trampa på riktigt fort på vår planerade cykeltur runt sjön som skulle ta en timma. Vi skulle nämligen efteråt äta lunch på Emilys mammas kafé med hennes farmor. Cykelturen var jobbigare än jag trodde och jag känner jag är inte van vid att cykelträna. Det är jobbigare än man tror, därför blev det dagens träningspass. Vi kom senare än beräknat tillbaka men det var riktigt gott med mat sen. Jag åt en jätte god omelett med ost och skinka och sedan massa frukt och bröd. Hennes kafé var ett riktigt mysigt litet frukost/lunch ställe. Sedan åkte vi hem till Emily igen för att ta tag i annat viktigt som tvättning. Vi hade släpat alla vår tvätt hela vägen från SB så då var vi ju tvungna att faktiskt tvätta också. Sedan bakade vi bröd och lagade middag till allihopa. Det var en riktigt mysig familjemiddag. Sådant jag kan sakna när man bor hemifrån. Sedan var vi tvungna att packa alla våra saker för på morgonen därpå skulle vi vara tvungna att åka tidigt för att hinna hem så att de andra skulle hinna till jobbet.

Inga kommentarer: