måndag 20 april 2009

20 april - 35 grader och framtidsplaner

Först var det upp tidigt för att ha prov i Business. Det gick helt okej kändes det som. Ett av tre prov avklarade för veckan. Efter det skulle jag gå och träffa min counselor och se vad vi kunde få ihop på ett år till här. Jag var nervös att det hela inte skulle gå ihop med alla engelska och matte kurser jag behöver ta men vi hittade en lösning. Jag kan stanna här ett år till och få ihop till en AA-Degree i Economics, ha tillräckligt transferbara units för att göra en transfer till ett UC och ett CSU och jag kan fortsätta träna och tävla båda terminerna med Cross Country och Track! Dessutom trodde hon att jag kanske kan få stipendier för löpningen till en Division II skola minst och annars är mina betyg så pass bra hittills att jag skulle kunna komma på vilket universitet jag vill. Jag var så lycklig när jag gick därifrån och det hela gör det möjligt nu för mig att stanna ett år till här och faktiskt få något för det. Så nu har jag i stort sätt ställt in mig på att stanna här ett år till. Jag känner jag måste ta ett beslut också känner jag. Visst jag kommer inte ha bestämt mig helt och hållet innan jag kommer stiga på planet tillbaka hit i augusti. Däremot måste jag ta sommarkurser i sommar och sedan ta massa kurser under hösten och våren och läsa två kurser nästa sommar också innan jag kan göra en transfer. Det behöver däremot inte vara så jobbigt som det låter, inte mer än jag redan har det i alla fall.


Idag har det varit så sjukt varmt! Överdrivet varmt nästa. I skuggan var det 35 grader redan klockan tolv. Man är inte riktigt van vid det och eftersom jag fick så pass mycket färg i lördags på tävlingen hade jag inte riktigt läst att vara mer i solen och värmen. Jag är faktiskt riktigt brun och speciellt mina ben men jag ska allt vara mer blond och brun innan jag är tillbaka i Sverige.

Efter ekonomi lektionen i ett fruktansvärt varmt klassrum gick jag hem och fick pratat med Amanda på MSN. Hon vill kom hit och ska nog göra det! Jag blev jätte glad men jag hade nu nästan ställt mig in på att hon faktiskt inte skulle komma så jag blev bara förvånad. Kan bli jätte kul om hon faktiskt kommer jag menar att vara här och ha henne här, kan det bli bättre. Däremot behöver jag ju jobba i sommar också och vill komma hem till kära Sverige men några dagar till här kan kanske inte skada, mer än ekonomiskt då. Måste fixa en biljett hem bara men det ska vara fixat innan veckan är slut.

På träningen idag var det valfritt att springa eller inte eftersom det var vår vilodag. Jag sprang däremot för 15 minuter och svettades mer än för en timmas speed workout i vanliga fall. Jag vill springa en kort, kort runda bara för att kunna få stretchat ordentligt efteråt. Bene kändes bättre efteråt vilket var skönt. Sedan var det hem för bokföringsplugg inför prov nummer två av tre för veckan.

Inga kommentarer: