fredag 24 april 2009

24 april - Varför kan man inte vara på två ställen samtidigt?

Imorse och i natt blev jag väckte, jag vet inte hur många gånger, av Emily och Leigh vilket var ganska frustrerande. Vid nio gick jag i alla fall upp. Jag åkte iväg för att handla mat. Tog bussen och stannade förbi stan en stund också. Jag vill verkligen shoppa! Det var så länge sen. Nästa helg ska jag nog försöka få in det och en hårklippning på det också. Dessutom ska jag försöka få med tjejerna i laget och faktiskt göra en pedikyr när säsongen väl är slut. Vi sa att vi skulle göra det efter Cross Country säsongen vilket aldrig blev av. Nu får det däremot bli av. Jag fick i alla fall handlat lite mat även om det blev mindre än tänkt. Jag hade däremot ganska lite fantasi och jag har ju bara en månad kvar här också så jag kan ju inte handla allt för mycket heller. En månad går så sjukt fort. Jag längtar ändå tills att få se alla och komma hem till Sverige, hemma!

På träningen idag var det inför imorgon helt enkelt. En hel säsong och nu är man framme vid målet, det man tränat för hela säsongen. Känns alltid som det går så fort till dess. Jag känner att knäna börjar känna av mycket löpning och skorna börjar bli dåliga men i övrigt så känns bene helt okej. Jag känner mig både fysiskt och mentalt ganska förberedd inför mina mindre än 20 minuter imorgon. För jag ska ge allt för att klara det. Inget ska lämnas och jag ska inte känna efteråt att jag hade lite mer att ge. Jag springer däremot inte förens klockan fem i sju så det blir sent. Vi åker härifrån mot Bakersfield klockan tio för att vara där lite efter ett. Så det blir en lång dag och jag måste se till att inte tappa fokus under dagen där. Det är så lätt att göra och att bli uttråkad och otaggad. Jag kan ha svårt med det men jag tror inte att det blir ett problem imorgon. Hoppas inte det.

.
.
.
.
.
.
.
Ikväll borde jag dricka mängder av vatten, sova tidigt och vila och äta mat. Däremot är det världens konsert ikväll, ones in a life time. Cascada kommer ut till UCSB och gör en gratis konsert. Det kommer vara så bra. Cascada är som gjort för IV och en gratis konsert med alla college studenter där. Det kommer vara sjukt bra. Jag vill gå så himla mycket och överväger fortfarande. Vi åker inte förens tio imorgon och jag tävlar sent och jag har sovit och ätit och förberett mig hela veckan så jag hade kunnat gå ut där och ändå få åtta timmars sömn och ta det lugnt bara. Däremot vill jag inte riskera något inför imorgon när jag har förberett mig så bra heller och bara kasta bort det. Om man hade kunnat vara på två ställen samtidigt. Tjejerna ska ut dit och är snart tillbaka så jag ska överlägga en stund till och se hur jag ska göra. Det kommer bli en sjukt kul kväll men jag kan ju ändå inte gå in för det helt och hållet så jag vet inte om det blir så kul för mig då. Åhå… jag kan inte bestämma mig vad som är värt mest!

Håll tummarna för mig imorgon i alla fall!

1 kommentar:

Sofia sa...

Såg precis att du skrivit i min blogg att du ska komma tillbaka nästa termin!!! WOHOOOOO! :D