måndag 6 april 2009

6 april - The sun is shining but that doesn’t mean it has to be a good day

Första dagen tillbaka i skolan och verkligheten igen. Det hela började med att jag för sov mig. Råkade somna om och eftersom Emily inte är hemma så var det ingen som väckte mig på morgonen. Annars brukar vi alltid väcka varandra om den andra somnar om eftersom vi börjar samtidigt men inte idag. Det blev knappt frukost och en ganska dålig start på morgonen. Dessutom skulle jag använda min nya mascara idag, tror du inte att jag har råkat köpa en brun och inte en svart. Ingen bra start på dagen alls!

Business lektionen var okej, som vanligt. Sedan gick jag hem och åt frukost och skulle sedan ringa om min 200 dollars räkning jag fått från mitt läkarbesök där jag var tvungen att ta om proverna för att som hade slarvat bort dom. De ville däremot inte hjälpa mig, eller jo inte att förringa. ”Din försäkring har gått in och lagt en del så nu ligger räkningen bara på 153 dollar.” Tack så hemskt mycket! Men mer kunde han inte göra utan sa att jag fick prata med läkarmottagningen för att få bort den helt. Sedan var jag tvungen att gå till min ekonomilektion där vi fick tillbaka resultaten från förra provet. Jag fick ett C på det däremot kan det vara så att hon har rättat dom fel för hon sa att många hade samma fel så hon skulle kolla över dom igen. Jag hoppas hon hade rättat fel för jag tyckte inte ens det var särskilt svårt. Vi får se.

Sedan fick jag ringt läkarmottagningen och de ville inte ge mig något svar utan bad mig ringa vidare till någon annat ställe. Däremot fick jag ett nummer till något bussbolag i SB istället. Sedan gav jag upp. Jag hann däremot inte upp till Health Centret för att prata med dom innan träningen och sedan var det stängt när min träning var slut. Måste prata med dom imorgon och hoppas, hoppas dom kan hjälpa mig för var ska jag få tag i 153 dollar så där bara?!? Den första jag prata med sa i alla fall ”du kan alltid dela upp betalningen om du inte kan betala hela innan den 20 april” Tack!

Träningen idag var helt okej förutom att hela jag är sönderbränd på ryggen vilket inte var allt för kul att träna i, i 24 grader och sol. Jag klarade mig däremot och passet gick hyfsat bra. Jag fick däremot veta idag att jag inte får tävla nästa helg i Ventura eftersom det är Prelims då för kvalificering till WSC finals eftersom man är direkt kvalificerad till finalen för 5K för att de inte vill att man springer två helger i rad så läng sträcka. Däremot tävla jag på fredag i New Port Beach ungefär. Min tränare sa idag däremot att jag och Amber får själva välja vilken eller vilka sträckor vi vill springa på fredag. Helt plötsligt blev det svårt. Det kan vara skönt att springa ett 5K lopp innan finals däremot rekommenderade inte coach mig att göra det för det tog så lång tid för mig att återhämta mig från det loppet sist. Amber ska springa 3K och Paige springer 3K och 1500m. Jag ska nog springa 3K tror jag men på något sätt vill jag springa 1500m en gång till den här säsongen men jag vet inte om jag pallar att ha båda loppen. Vad gör jag? Dessutom fick jag sedan reda på att Ivana inte ska tävla på fredag och hon springer i vanliga fall 4*400m och sist även 4*100m. Jag var femte person på 4*400m sist så då kanske jag får springa stafetten på fredag vilket hade varit kul men då ligger den precis efter 3K. Jag måste helt enkelt prata med coach om det imorgon. Men beslutet ligger i mina händer och jag vet inte vad jag utgå ifrån eller om jag känner min kropp så pass bra att jag vet vad som är bäst för mig. Dessutom tror jag att jag måste köpa ett par running flats för finals. För det är i Bakersfield, en stenhård bana. Vi sprang 3K där vilket knappt gick i spikes, hur då två kilometer till ska gå vet jag inte. Och jag kan inte springa i min vanliga träningsskor. Får prata med coach om det också. Däremot vet jag inte om det är värt det.

Däremot har jag insett att jag inte behöver göra matte och engelska testet denna vecka för första registreringsdagen för sommarkurerna är den 20 april. Så jag hinner göra det nästa vecka och prata med en counsler då tror jag, hoppas jag. Fast hur jag ska hinna med och läsa onlinekurser och jobba heltid i sommar vet jag inte. Och hur jag ska förstå mig på det här skolsystemet är ju en bra fråga.

U2 biljetterna hade tydligen redan släppt för deras konsert i LA i höst, och var redan slutsålda! Jag som skulle gå på den om jag är här. Fattar inte när det hände?

En toppendag i solen?!

Inga kommentarer: