tisdag 21 april 2009

21 april - Ännu en varm dag!


Idag var ännu en riktigt varm dag. Inte lika varmt som igår men ändå upp mot 30 grader och sol. Bokföringens provet gick helt okej kändes det som. Hoppas jag får bra resultat på det.

Innan träningen var jag tvungen att gå tillbaka till min counselor för att jag hade insett att jag inte alls kan ta den matte kursen vi hade planerat under sommaren online för att man var tvungen att fixa fyra övervakade prov själv då vilket läraren inte rekommenderade mig att göra ifrån Sverige. Däremot ändrade vi lite i planen bara och det hela kan ändå gå. Jag behöver bara ta en annan kurs istället för matten i sommar. Matten hade däremot varit så bra att ta i Sverige men, men. Jag får ta den matte kursen nästa sommar istället med min sista engelska kurs. Däremot måste jag befinna mig här nästa sommar för de går inte ta online tyvärr som det ser ut nu. Istället ser det nu ut som jag ska läsa Film Studies och Biology/Political Science/Communication/History. Har inte bestämt än. Vill inte ha för tunga ämnen i sommar men det kan ändå vara skönt att få en del tuffare ämnen avklarade också för att slippa det till hösten/våren eftersom jag ändå ska läsa så mycket ämnen ändå.

Träningen idag var bra.
Jag känner mig mer och mer fokuserad inför tävlingen på lördag. Dessutom känns bene bara bättre och bättre. Idag sprang vi en mile (1,6 km) i max tempo alltså race-pace. Det gick riktigt bra och jag kände att jag sprang det hela väldigt kontrollerat och fick en riktigt bra tid. Jag tror jag nästan hade fått ett nytt PR på 1500m i det tempot men om det hade varit ett riktigt lopp hade jag ändå gett mer än så. Det är min sträcka verkligen, men nästa säsong. Sedan hade vi bara lite kortare intervaller efter det. Sedan var det hem och börja plugga inför provet imorgon i ekonomi.

Inga kommentarer: