onsdag 22 april 2009

22 april - Sista provet och tredje provet avklarat för veckan

Idag hade jag först business och fick reda på att jag hade bäst resultat i klassen på provet i måndags. Jag fick egentligen inte ett A på det, vilket ingen fick då, men därför satte han provresultaten efter en kurva (låter väldigt svenskengelsk men hittar inte något bra förklaring) vilket gjorde att jag fick 96 % på det vilket är riktigt bra.

ekonomin idag hade vi vårt sista prov för terminen innan slutprovet sista veckan. Jag hade inte pluggat mycket alls till det och på något sätt var det bra för det var massa frågor som jag vet att jag inte hade pluggat till om jag hade pluggat mer. Däremot betydde det här provet ingenting egentligen för mig eftersom hon tar bort det sämsta provresultatet av fyra.

Jag känner mig så fokuserad just nu inför lördag. Jag ser till att äta ordentligt, dricker mängder av vatten och ser till att sova minst åtta timmar per natt. På träningen idag var det ganska lätt löpning bara men jag försöker verkligen gör allt för att förbereda mig inför lördag. Jag är grymt fokuserad eftersom jag vet att det här är mitt sista lopp för säsongen. Jag vill göra bra ifrån mig. Dessutom känns kroppen och benen mycket bättre nu vilket är så skönt.

Sedan körde Emily mig till läkarmottagningen idag så jag fick betalt min räkning, vilket var riktigt skönt. Avklarat! Hon måste nämligen köra sin bil minst var tredje dag för annars dör den så hon ville verkligen köra mig vilket jag inte tackade nej till. Går ju så mycket fortare.

Inga kommentarer: