söndag 12 april 2009

12 april - Happy Easter?!

Idag fick jag först ett samtal med mamma på Skype och sedan plugga matte, matte, matte. Idag var alltså påskdagen. Det kändes inte alls som påsk men vi här försökte påska till det lite och lagade påskmiddag. Men det var den mest konstiga påskmiddagen jag någonsin ätit. Det var Leighs idéer som de burkade äta. Någon omelett liknande grej i ugnen, kanelbullar och fruktsallad. Gott men väldigt konstig kombination. Sedan hade vi köpt choklad och de hade sen förra året små påskägg som vi fyllde med choklad och gömde i lägenheten och utanför. Sedan hade vi äggjakt vilket var kul och gott.

Emily fick ett väldigt tråkigt samtal ikväll. Hennes mormor dog ikväll. Det är så tragiskt men visst hon var gammal, 93 år, men det är ändå så tråkigt. Jag skulle aldrig kunnat tro att hon var så gammal när jag träffa henne under Spring Break. Känns också konstigt att det hände så plötsligt efter att vi var där. Tråkigt samtal. Dessutom dog Paige morbror igår. Det blev en hel del tårar. Dessutom får dig mig att tänka på mo något skulle hända någon i min familj där hemma. Det hade varit så jobbigt och jag hade verkligen bara velat åka tillbaka i sådana fall.

Inga kommentarer: