fredag 1 maj 2009

1 maj - Att klippa sig kunde ta såå lång tid

Imorse var det upp hyfsat tidigt för idag skulle jag och Emily cykla iväg och klippa oss innan hon började jobba. Det var på en frisörskola vilket innebär att det är billigare och tar längre tid. Vi skulle båda två bara toppa oss vilket verkligen behövdes. Hur lång tid kan det ta? Jo två timmar och en kvart. För en klippning! Först kände jag, jag har tid det är lugnt men när han hade fönat håret på mig i en halvtimma kände, jag är du klar snart? Det blev däremot bra och mycket fräshare. Det var väldigt billigt också, 10 dollar och det blev ju ändå bra. Så det var värt tiden.

Sedan cykla jag hem och gick ut på en löprunda. Benen, och framförallt då knän och höfter och fötter är slitna på mig nu men jag känner jag kan inte bara sluta springa helt och hållet. Det blev däremot bara en halvtimma för annars skulle jag inte hinna till mina möten med laget. Först var det tänkt att ha track-möte men ingen kom nästan så de ställdes in så jag kunde komma tillbaka en timma senare. Till Cross Country mötet var det några som dök upp i alla fall. Det första coach sa jag vill att ni tar ett break nu från löpning, 2-4 veckor i alla fall så ni är fräscha när försäsongen börjar igen. Så jag får väl göra som jag blir tillsagd. Tror det kan vara bra men det känns ändå konstigt att bara släppa det helt. Får se kanske tar någon 30 minuters runda någon gång då och då och promenader och liknande i alla fall. Sedan gick vi över sommarträningen och höstträningen och hur allt skulle fungera i stort sätt. Det ska tydligen komma två tjejer till laget, helt klart, som har gjort tider på 19 minuter på 5 km, det vill säga riktigt bra. Med dem två, Paige, Ivana och jag är vi fem vilket är ett lag, vilket är ett bra lag. Jag får däremot se till att träna på för om det kommer in flera duktigare tjejer ligger jag längst ut med sämsta tiderna. Det är däremot kul att ha konkorans också. Lagträningarna börjar sedan 10e augusti men jag är inte där förens en vecka senare men det var okej eftersom jag inte bor så nära om man säger så.

På kvällen hade jag och Emily bestämt oss för att vi var tvungna att göra något ikväll och dvs. utanför våra egna väggar. Vi hade en hel del alternativ och kunde inte bestämma oss alls, festa eller inte festa, träffa hennes eller mina kompisar, men det hela slutade ganska bra ändå. Vi åkte upp till Crazys och köpte Rice Cream (glass på rismjölk vilket faktiskt var riktigt gott) och muffins. Sedan åkte vi upp till hennes kompisar och tittade på TV och bara var där. Hur skönt som helst. Vi har ju inte TV så att få en TV-dos med bland annat Top Model var inte helt fel. Jag gillar att vara uppe hos dom för det är så laid back men på ett skönt sätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, följer din blogg och några andra eftersom jag åker själv till Santa Barbara i Augusti.

Vi kommer vara ett gäng på 6-7 personer, är det lätt att hitta ett boende på plats för alla oss i samma hus? Då jag sett att det är ganska billigt om man delar. Har kollat på craiglist en del

Sarah sa...

Okej kul! Ja det kanske kan vara lite svårt men absolut om ni hittar ett hus eller liknande går det ju. Tyvärr blir du ju såvrare ju fler man är. Ja craigslist är bästa sidan att titta på. Du kan maila mig istället om du har fler frågor eller så.