torsdag 16 april 2009

16 april - Nära men inte tillräckligt, känns det igen?

På bokföringen idag fick vi veta att en av tjejerna i klassen hade fått ett av business-stipendierna på skolan. Min bokföringslärare vill prata med mig efteråt och sa till mig att jag inte fick det eftersom den här tjejen hade läst fler kurser än mig så därför fick hon det istället. Han ville däremot att jag ska söka igen nästa år för att jag är en riktigt duktig elev och en av hans bästa. Nära men ändå räcker det inte ända fram. Fråga är om jag är här nästa år så jag kan söka.

Vi hade egen träning idag för vår tränare skulle inte vara där. Vi hade däremot ett riktigt tufft pass idag och jag och Amber kunde inte hitta en tid vi kunde göra det tillsammans så jag fick gå ner på bana själv. Det var den värsta träningen på länge. Sjukt jobbig. Tre gånger, en mile (1,6 km) och sedan bara en kort paus för att göra 400m så fort vi kunde ungefär sedan vila och om igen tre gånger. Tiderna vi hade fått var riktigt tuffa och 400ingarna tog död på mig. Ärligt talat känner jag mig så ur form just nu. Vill knappt springa finalen nästa vecka för jag känner mig inte alls redo. Mina ben känns inget bra alls och det känns allmänt dåligt. Jag måste verkligen hitta motivationen, glädjen och min fighting spirit igen, veckan som kommer annars kommer jag inte kunna springa under den magiska gränsen. Dessutom tror jag att jag får prata med coach och säga att jag måste dra ner lite på volymen just nu för jag tror inte jag klarar för hårt sista veckan.

Nu ska jag nog göra en kopp te och se på Gossip Girl innan jag somnar. Jag är helt slut, fasten jag sov nio timmar i natt men det där passet tog slut på alla energi jag hade.

Inga kommentarer: