måndag 2 februari 2009

2 februari - I love my family who knows me so well

Jag sov dåligt i natt vilket börjar bli en dålig söndags vana fasten jag är så trött på söndagar men jag drömmer så mycket konstigt och jobbigt. Jag kom i alla fall iväg på lektionen på morgonen och var faktiskt lite delaktig i den också. För övrigt hade vi får första in session uppgift idag på Business lektionen men det gick nog bra. Sedan fick jag en avstämning om helgen med Alina innan jag gick hemåt igen. Ekonomilektionen var som vanligt i stort sätt inget uppseende väckande. Mer än att jag faktiskt känner det är kul med ekonomiämnena nu den här terminen mer än förra för jag kan mer och kan då relatera till verkligheten mera än innan. Det blir så mycket roligare och intressantare då. Det känns som det faktiskt är något jag kan vilja jobba med känner jag mer nu än jag gjort innan.

Det var varmt idag
, 23 grader och stekande sol så perfekt för löpning men jag hade druckit alldeles för lite vatten idag kände jag under passet. Det gick däremot bra, lite träningsvärk i benen bara. Har dessutom fått svar från min tränare och jag ska tydligen ha spikskor så det var tur att jag inte köpt dom jag hade tittat på för det hade varit helfel. Så nu måste jag hitta ett par spikskor innan lördag istället. Veckans uppdrag, i stort sätt! Kanske får ta cykeln till SB Running imorgon.

Annars har jag och Emily tävlat om vem som gjorde den mest kreativa middagen, vilket jag tror hon vann med sin svamp hamburgare (två stora championsliknande svampar som bröd och en veggiburgare), skrattat åt vår dumma granne när hon väl gått (så får man inte säga men hon är dum och tror sig verkligen veta allt) och pluggat en del. En vanlig måndag i stort sätt.

Måste bara säga Tack, Tack för mitt paket som kom idag. Gjorde mig verkligen jätte glad. Mamma hade skickat mig smink, ett brev, framkallade kort att fylla på min vägg med och en skiva med Mamma Mia the Movie och en med musiken! Det var den sista filmen jag såg innan jag lämnade Sverige för USA i slutet av juli. Såg den med mamma på bio och jag kommer ihåg att jag körde oss dit då för jag hade precis tagit mitt körkort. Jag bara älskar den filmen! Jag vill se filmen nu men det börjar bli sent så jag tror jag får vänta med det. Tack i alla fall! Det som var lite kul var att dom hade framkallat sju kort och ett av dom korten är precis det jag har som bakgrundsbild på datorn. I know someone knows me pretty well!

1 kommentar:

Anna @ Amerikana sa...

Hej!

Jag har skapat ett litet forum som jag kallar Smågodis (http://smagodis.getforum.org) för svenska tjejer bosatta i Nordamerika eller intresserade av USA/Canada i allmänhet och kanske planerar att resa eller flytta hit.

Jag fick idéen då jag dagligen läser svenska bloggar från USA, där vi alla delar med oss av tips och information i kommentar fälten, men eftersom inte alla har en blogg så kommer ett forum till bra användning. Namnet Smågodis, eftersom vi saknar lösviktsgodis och att det är helt enkelt ett forum med lite gott & blandat!

Själv bor jag i Californien med min man och dotter och har bott i Canada och USA i snart 12 år.

Informera gärna dina läsare så vi kan nå så många svenska tjejer i USA och Canada så möjligt! Tack för hjälpen och jag hoppas att vi alla kan knyta lite kontakter, få lite tips och idéer!

Kram,

Anna

Forum - http://smagodis.getforum.org

Blogg - http://www.thethriftystylist.blogspot.com/