söndag 15 februari 2009

15 februari - Söndag men ändå inte söndag

Idag var det alltså söndag men eftersom vi är lediga måndagen för det är helgdag kändes det ändå inte som riktigt söndag. Jag sov dåligt under natten och har fått allergiska utslag, fråga mig inte ifrån vad. Känns som jag är allergisk mot allt nu för tiden. Dessutom var tjejerna uppe tidigt för dom skulle jobba och sedan skulle dom åka till Las Vegas idag. Egentligen skulle dom inte åka förens på måndag men det ska tydligen bli sådan storm och oväder att Leighs pappa ville att dom skulle åka redan idag. Dom ska dit och träffa Leighs mamma som gör någon promotion grej för sitt företag där en gång per år. Därmed är jag ensam hemma fram tills på fredag dag när dom kommer tillbaka. Känner ändå att det kan vara ganska skönt för jag behöver ibland lite egen tid. Jag hann prata lite med mamma och pappa på Skype imorse vilket var skönt. I miss you!

Idag skulle vi träffas och göra vårt grupparbete i Business och fyra av sex dök upp vilket var ganska väntat eftersom ingen hade hört nått ifrån dom andra två på en vecka. Eftersom biblioteket inte var öppet fick vi sitta ute i kylan. Som tur var regnade det inte men blåste riktigt kallt och det var nog inte mer än 11 grader ute. Man börjar nästan vänja sig vid det här vädret nu, med bara någon grad över tio grader och regnskurar varje dag. Däremot kan jag gilla det. Jag har insett att jag gillar årstider och säsongen. Det blir för mycket av det goda med bara sol och 25 grader hela tiden. Vi fick i alla fall gjort vårt arbete vilket var skönt. Sedan gick jag direkt hem och pluggade bokföring inför provet på tisdag.

Ikväll var det Pink and White fest på Q’s och många skulle dit för det ska tydligen vara riktigt bra och är bara en gång per år. Jag hade däremot noll lust att gå så jag bestämde mig för att hoppa över det. Det fanns ingen ork eller lust för att festa idag. Därför träffa jag Sofia istället uppe i Mesa för en fika på Starbucks. Förvånade över att dom redan stängde klockan nio fick vi bege oss till TacoBell istället där vi fortsatte vår ”fika” och kaffedrickande. Nu har jag varit på TacoBell kan jag ju säga till folk som inte tror mig när jag säger det, ätit där har jag ju däremot inte men druckit kaffe om det nu räknas. Det var precis vad jag behövde en kväll som denna så jag är så glad att jag faktiskt inte gick ut utan träffa Sofia istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vad kul att hitta till din blogg måste jag säga! Jag har nämligen precis sökt till SBCC för höstterminen 2009! Vad läser du för någonting där? :) Var det svårt att komma in? Hur bodde du då du först kom dit och hur fungerar de veckorna innan kurserna har börjat? Du får jättegärna svara, vore kul o höra någon som gått igenom processen!!=D=D
MVH
Alexandra
http://blogg.norrlandsflickan.se
norrlandsflickan@hotmail.com