fredag 13 februari 2009

13 februari - Fredagsmiddag med min lilla familj

Imorse regnade det verkligen mycket, mycket. Idag var det tänkt att vi skulle göra vårt grupparbete i Business men jag hade inte hört något från dom så jag prata med Alina om det och mailade dom andra och fråga så att vi verkligen skulle ses idag. Medans jag pratade med min kära bror på msn och läste mail började det regna hysteriskt mycket. Tänk er verkligen hysteriskt mycket gånger tre. För att jag skulle hinna med allt idag var jag tvungen att göra mitt långpass på en och en halv timma innan grupparbetet. Så det var bara klä på sig och ge sig ut i ösregn och kyla. Det var nog sju grader och helregn när jag gick ut. Jag sprang bort till Butterfly beach även den här gången. Det var en riktigt bra löprunda och jag kände inte alls av tävlingen i benen faktiskt. Löpningen får mig att bli så lycklig för tillfället och jag gillar verkligen känslan av att bli bättre och veta att jag faktiskt är ganska bra. Älskar att vara vältränad! Något jag tror är det jag kommer ta med mig från det här året i resten av livet. Hur bra man faktiskt mår av att träna så mycket om man tar hand om sin kropp i övrigt. Dessutom äter jag mycket bättre när jag tränar och ännu bättre den här terminen vilket jag tror beror på att jag trivs och mår mycket bättre. När jag väl var hemma igen hade det börjat spricka upp och bli varmt så jag höll på att koka över i mina kläder.

Jag tog sedan en snabbdusch och gjorde mig i ordning för att gå ner till stan och träffa dom andra. Slängde i mig lite mat och hann inte stretcha. Då får jag ett mail precis innan jag ska gå att dom andra hade bestämt att vi ska träffas på söndag istället utan att säga nått till mig och Alina bara för att dom inte fick tag i dom andra två. Fatta att jag blev sur! Så jag skicka ett surt mail tillbaka och tackade för informationen till övriga i gruppen. Därmed stannade jag hemma istället och pluggade en del för jag har sjukt mycket jag ska ha gjort i helgen och tills på tisdag. Det gick trögt men ändå lite framåt.

Sedan på kvällen lagade vi middag tillsammas idag, tjejerna och sedan kom Michel också hit och åt. Som en liten familj så mysigt. Vi åt kött och potatis, jätte lyckat. Sedan åkte vi hem till Michel en stund och tittade på hans film han har gjort, värd fruktansvärt mycket pengar och med riktiga skådespelare och allt. Så professionellt. En västern film, ganska tragisk men bra. Sedan åkte vi hem och bakade kakor och nu sitter jag här.

Jag tittade på resultaten från våra lopp och från dom andra skolornas tävling idag och insåg att mina tider jag har inte är så dåliga ändå. Jag har ganska bra tider i jämförelse mot dom andra skolorna i vår region. Det är åtta skolor som är uppdelade på två tävlingar varje gång. I den andra tävlingen hade jag med mina tider jag har kommit fyra på 800 m med 2:44 och 2:31 var andra plats. På 1 500 m hade min tid gett en klar tredje plats med 5:39. På 3 000 m hade jag kommit på en klar fjärdeplats. När man ser det så känns det ganska bra och då har jag bara gjort ett tävlingslopp per gren och jag vet att jag har mer i kroppen att ge. Det jag behöver är erfarenhet och rutin. Jag känner mig så positiv inför den här säsongen. Jag vill verkligen träna för det här. Glendale är i en klass för sig och dom blundar vi för. Här är resultaten från vår tävling för den som är intresserad: http://www.directathletics.com/results/track/10611.html

Inga kommentarer: