lördag 7 februari 2009

7 februari - SBCC vs Cal Luthern och Westmont



Idag var det alltså tidig uppgång för första friidrottstävlingen någonsin för min del. Jag var nervös men ändå såg jag fram emot det. Det regnade bra mycket på morgonen men klarnade senare upp. Det var en del där som jag kände bland annat Sofia och några andra svenskar som var där för att hjälpa till. Mitt första lopp var 1500 m. Jag och tjejerna värmde upp i lugn och ro och när vi hade tio minuter kvar på uppvärmningen och bara skulle byta till våra spikskor kommer en av killarna in och säger ”Ska inte ni springa nu? Det är väl ni som står på startlinjen där borta?” Så vi fick springa över till andra sidan där alla andra löparna redan stod klara förutom SBCC tjejerna så klart. Däremot startade loppet tio minuter tidigare för coach hade gett oss fel tider och växlat på tjejerna och killarnas lopp. Så vi hann inte ens värma upp klart. När vi väl var där startade dom det hela väldigt fort. Jag hann däremot inte bli nervös. Det började ganska bra jag gick upp och följde Ivana tre varv och sista varvet gick jag förbi henne så jag slutade först från SBCC men i mitten totalt. Tiden 5:39. Det var väldigt svårt att veta hur jag skulle springa och jag visste knappt när jag skulle gå i mål. Så jag var ändå nöjd med loppet. Nu har jag något att utgå ifrån senare under säsongen vilket underlättar.



Sedan hade vi en timma och en kvart till nästa lopp, 800 m. Det var inte mycket tid och jag kände mig väldigt trött efter första loppet. Dessutom fick jag krampkänningar i låret. Efter ännu en uppvärmning som vi faktiskt slutförde var det alltså dags för två varv. Jag hade noll koll på vad jag kunde springa på eller vilket tempo jag skulle börja i. Däremot kände jag att jag chansar. Jag kände mig ändå i ganska bra form och ville hellre dö helt än att känna att jag inte gav tillräckligt. Det slutade i att jag sprang första varvet för fort och andra varvet var riktigt tung med mycket mjölksyra. Jag kom däremot över mållinjen på 2:44 vilket ändå är helt okej. Jag har ju inget att jämföra med men det är en bra början. Nu hade jag alltså avklarat min första friidrottstävling vilket var riktigt kul. Gillar det mer än Cross Country faktiskt för allt är mer centretar och det är mer folk och mer att titta på. Idag fick jag även se attvi har vissa riktigt, riktigt bra i vårt lag. Minst två av killarna fick erbjudande om fullt stipendier på ett universitet pga att dom är så bra i friidrott, däremot kan jag inte förstå att de tackade nej till det och hamnade på SBCC istället. Något jag aldrig hade gjort om jag fick ett friidrottsstipendier. Det var kul att se.

Efter tävlingen gick verkligen var enda lite gnutta energi ur mig. Jag fick till och med svårt att se och var verkligen helt slut. Det var en sådan urladdning. Så när jag väl var hemma tog jag en varm lång dusch och åt lite mat och sedan gick jag och lade mig en stund för att sova. Vaken igen en och en halv timma senare var det planering inför kvällen som gällde. Det var IV som gällde och träffa Ryan bland annat. Först åkte vi däremot och köpte sallad och godis uppe i Mesa innan vi kom iväg.

Vi plockade upp Sofia och Ramsey på vägen. Det var sjukt kallt väl ute i IV. Vi gick först till en tjejs lägenhet där det var en hel del folk och vi träffa Ryan och Kevin. Sedan var tanken att gå ner på DP men vi kom bara halvvägs innan vi gick till Hawaii-huset och träffa en del annat folk. Kvällen var ändå lyckad även om vi aldrig kom till DP. Träffade alla svenskarna på vägen också, dom är överallt. Vi kom däremot inte hem förens tre för vi körde i två omgångar tillbaka. Sjukt trött somnade man sedan efter en riktigt lång dag.


Killproblem men vi lämnar dom innan vi ens börjat förklara...

Inga kommentarer: