tisdag 3 februari 2009

3 februari - Veckans uppdrag är avklarat

Det är svårt att sova när det är folk i lägenheten som alla ska duscha och göra sig i ordning innan man själv behöver gå upp. Därför gick jag upp tidigare än tänkt men då fick istället en lugn morgon och fick gjort en del också innan jag gick på lektion. Bokföringslektion, sedan träffa jag Alina på biblioteket en stund innan det var träning. Det var lugnare pass idag än någonsin, bara 30 min och 8*100m och övningar. Idag fick jag även veta att Paige inte får tävla till helgen! Nej! Hon är lite skadad och coach vill inte riskera något om hon inte kan springa utan att foten är tejpad. Det blir bara jag och Amber då som springer 5K, tror jag. Dessutom ska dom köra ihop kill- och tjejloppet och jag bara ser det hela framför mig att jag kommer bli sist, väldigt sist även om jag är i bra form men det är väldigt bra motstånd tror jag. Cal Lutheran tjejerna vann XC fem år i rad bland annat. Idag var nog sista dagen med fint väder för veckan. Sedan ska det börja regna så det kan hålla folk borta från att komma och titta till helgen i alla fall vilket jag kan känna är skönt.

Idag har jag avklarat veckans uppdrag, ett av mina mål för veckan. Köpt ett par tävlingsskor/spikskor. Det var nästan lite smått pinsamt att gå in där igen och medge att han hade rätt från början, jag skulle ha spikskor. De hade bara en modell och hur dom ska kännas vet jag inte men jag tror det blir bra. Orkade inte pröva dom så mycket eller lägga mer tid på det så jag köpte ett par Adidas (Adidas Edge Aruba W). Riktigt snygga faktiskt måste jag säga. Kändes grymt konstigt bara för de är så lätta och gjorda för tävling och knappt någon dämpning. Det är svårt när man aldrig haft ett par innan och veta hur det ska kännas. Borde nog testa springa i dom innan jag tävlar på bana för att känna för jag kan ju inte testa dom på något annat sätt. Hoppas det blir bra i alla fall.

I hope they will make me fast, really fast

Jag hatar att jag inte var bättre bilförare. Det är så frustrerande att ha körkort men inte ha kört sen i juli och få erbjudande att låna bil hel tiden av mina rumskompisar men sedan inte kunna tacka ja. Allt hade varit så mycket lättare med bil och körkort här. Storhandla, köpa som nu skor om man vill åka en bit utanför, åka och tvätta, fixa saker m.m. Jag får däremot låna deras cyklar också vilket är jätte bra, det underlättar en del i alla fall. Funderar seriöst på att göra som vissa andra svenskar här ta amerikanskt körkort, det är tydligen inte så svårt eller dyrt. Däremot är det ju frågan om försäkringar när man lånar någons bil. Frågan är hur det funkar? Jag får klura på det hela och se men en bil i det här landet underlättar, kan jag säga.

Inga kommentarer: